Symantec и Fujitsu намаляват разходите за съхранение с 40-65%

Електронната поща е най-големият консуматор на пространство за съхранение на данни в днешно време. Всеки ден всеки e-mail потребител обменя – тоест изпраща и получава – средно по 17 мегабайта. Всеки служител в рамките на една корпоративна организация прекарва средно 60 минути от деня в управляване на електронната си поща – подреждане на писма, изтриване на стари и излишни съобщения и т.н.

Това е причината нуждата от пространство за съхранение да нараства постоянно. Бюджетите за системи за съхранение се увеличават много по-бързо от ИТ бюджетите.
Своя отговор на този проблем представиха в четвъртък компаниите Fujitsu и Symantec. Един от резултатите от тяхното глобално партньорство е създаването на цялостно решение за съхраняване и управление на корпоративните данни. То се базира на софтуерната система Entrerprise Vault и специализираните системи за съхранение на данни на Fujitsu.

Архивирането на електронната поща, което се реализира чрез Symantec Enterprise Vault, носи ползи в четири направления, посочи Робърт Пецанка, регионален мениджър в Symantec за Югоизточна Европа. Това са:

  • по-добро управление на пощенските кутии
  • управление на неструктурираната информация
  • оптимизация на съхранението
  • подобряване на търсенето в e-mail архиви

Всичко това води до подобряване на общата производителност. Намалява се времето за бекъп на данните. Преводолява се драмата с лимитираните обеми на пощенските кутии и нуждата от често изтриване на наличната кореспонденция. Елиминира се необходимостта от “борба” с проблемните Microsoft PST или Lotus NSF. Много по-лесно се постига сътветствие с различни регулаторни изисквания за съхранение на информацията. Облекчава се търсенето в старите кореспонденции.

От своя страна, хардуерните иновации, които Fujitsu вгражда в системите за съхранение на данни, спомагат за още по-лесното и ефективно архивиране. Така например, част от сторидж моделите на компанията са базирани на твърдотелни дискове (SSD). Това, от една страна, прави данните достъпни неколкократно по-бързо, отколкото ако биха били записани на класически твърди дискове. От друга страна, твърдотелните дискове намаляват консумацията на електроенергия с около 40%, което допринася за намаляване на енергоконсумацията на центровете за данни.

Други иновации на Fujitsu позволяват "гасенето" на твърди дискове в масивите за съхранение, които са пасивни и не се използват продължителни периоди от време, като например дисковете в масивите за бекъп. Те се включват само в два случая – при заявка за четене/писане или в определени часове, по време на планиран бекъп.


Symantec Enterprise Vault играе ключова роля за облекчаване на проблемите със съхранението на данни 
Г-н Пецанка, казвате, че електронната поща е най-големият консуматор на пространство за съхранение на данни. Кое всъщност е основният проблем с електронната поща – спамът ли, дублирането на едно и също съдържание ли, структурата на данните или друго?

Структурата на информацията е най-големият проблем, защото в случая става дума за не-структурирана информация. Спамът е сериозен проблем, без съмнение, но ние се справяме с него чрез друго решение от нашето портофолио за сигурност.

Това, което Enterprise Vault прави за потребителя, е да помага на потребителя, който трябва да се бори с широк кръг предизвикателства и трудности, свързани с електронната поща.

От една страна, потребителите в България вече взаимодействат активно с ЕС и Европа и в този смисъл те са обект на регулаторни задължения. Например предприятията от финансовия сектор трябва да пазят данните за 7 години. Как ще гарантират те, че съответните данни се архивират по най-добрия начин, съгласно най-добрите практики, съгласно изискванията?

От друга страна, стои въпросът как се намира и извлича информацията тогава, когато тя е необходима – когато тя бъде изискана от администарацията или от външни одитори?

Ето къде идва Symantec Enterprise Vault. Той играе ключова роля за облекчаването на всички тези проблеми. Спомага за поддръжката на данните, намаляване и управление на ИТ риска и по-доброто управление на данните вътре в инфраструктурата.

Като става дума за инфраструктура, как се интегрира това решение в ИКТ инфраструктурите на потребителите, където съжителстват най-различни вече действащи ИКТ системи?

Де факто ние не внедряваме нищо вътре в ИКТ инфраструктурата. Решението, което предлагаме с Fujitsu, представлява дедикиран сървър, който се намира извън ИКТ инфраструктурата – той само “сочи” към MS Exchange/Lotus Domino сървъра, ако говорим за архивиране на електронната поща, и към файловия сървър, ако говорим за файлово архивиране. Затова системата не оказва влияние в ИКТ инфраструктурата – сървърът се намира извън нея и чрез API интерфейси адресира информацията, която е на основните сървъри.

Това значи и, че не произтичат проблеми с интегрирането с различни системи от различни доставчици. Ако говорим за различия, то ние поркиваме и MS Exchange, и Lotus Domino.

В днешно време електронната поща е много съществено за бизнеса приложение – ако по някаква причина тя спре да работи дори само за малко, цели предприятия се оказват до голяма степен с "вързани ръце". Необходимо е да се реагира мигновено и техническите проблеми да бъдат остранявани светкавично. Каква поддръжка осигуряват Symantec и Fujitsu за организациите, които предпочетат въпросното решение?

Факт е, че днес електронната поща е критично за бизнеса приложение. Ние осигуряваме поддръжка за нашите клиенти чрез нашите партньори. Всичките ни партньори са сертифицирани – и ние настоятелно изискваме от тях да са сертифицирани за специфични решения. Те внедряват описаното решение при клиентите и имайки експертизата, се грижат за поддръжката му. Това е първото ниво поддръжка.

Освен това ние осигуряваме сложна организация за поддръжка, на която нашите партньори могат да се опрат и знаят, че на нея могат винаги да разчитат. Ако имат казуси и проблеми при разрешаването на различни случаи при потребителите, те могат да разчитат на нашата организация. Това е второто ниво.

Посланието на вашето съвместно предложение с Fujitsu е, че то намалява разходите на потребителите за системи за съхранение. Какво значи това, какво намаление осигурявате?

Ние редуцираме размера на съдържанието. В най-лошия случай намалението е с 40%. В най-добрия случай можете да намалите цялостната стойност на съхранението за пощенската си система с 62-65 процента. Това е сериозна цифра.

Имате ли специализирани решения за малкия и средния бизнес?

Наясно сме, че всеки пазар си има специфики и че има разлика в мащаба – едно средно според американските стандарти предприятие тук ще се явява голям корпоративен клиент.

Нашите решения обаче могат да се скалират лесно – от най-малките до най-големите организации. Ето някои цифри: най-малкият ни потребител има шест пощенски кутии, които архивира; най-големият ни потребител има 120 000 пощенски кутии, които архивира.

Как модерните технологии повлияват на въпросното решение, в частност какъв е ефектът от виртуализацията? Как се отразява навлизането на нови хардуерни технологии – например SSD носителите, многоядрените процесори и др.?

Виртуализацията е перфектно решение за компаниите, защото вдига нивото на производителността на машините, производителността на приложенията им. Тя повлиява на решенията ни чрез позициониране на различна скала във виртуализираната среда. Тъй като при бекъп на цяла виртуална машина има голям риск от претоварване, то ние предлагаме възможност за "грануларно" бекъпване и възстановяване на данните, така че да не претоварваме машините.

Що се касае до хардуерните новости, ние работим заедно с хардуерните производители – развойните ни екипи си сътрудничат и когато една таква нова технология излезе на пазара, ние вече имаме готовност да предложим софтуер, способен да работи пълноценно и производително на база на новия хардуер.

Коментар