Името на микроблогърската услуга Twitter е най-популярната дума в англоезичния свят през 2009 година, установи проучване на Global Language Monitor.
"Twitter" бие "Obama," "H1N1," "stimulus," и "vampire". На шесто място пък е "2.0", показва изследването на езиците в целия свят.
В годината на разтърсващи политически събития, пандемия, последствия от финансово цунами и смъртта на краля на попа, думата "Twitter" застана над всички други, коментира Пол Пейек, президент на Global Language Monitor.
Twitter представлява нова форма на социално взаимодействие, при която всички комуникации са редуцирани до 140 символа.
Global Language Monitor използва собствен алгоритъм за събиране на данни, наречен Predictive Quantities Indicator. Според компанията, алгоритъмът проследява думите и фразите, употребявани в медиите и интернет, вкл. в блогове и социални сайтове.
Честотата на употреба на дадена дума, контекстът, в който се използва, и други фактори определят нейната световна популярност.