Създават ли социалните мрежи нова бизнес ситуация и къде е мястото на софтуерните разработчици в нея бе основната тема при вчерашната среща традиционната поредица „Академия за ИТ лидери”.
Разрастващото се влияние на социалните мрежи, новата логика на потоците от информация и новите социални медии създават различна бизнес ситуация за всички комуникатори – медии, рекламисти, специалисти по маркетинг и ПР.
Целите на едно Фейсбук приложение, например, могат да бъдат много разнообразни – от популяризиране на даден продукт или услуга, през изграждане на общности, до събиране на информация за пазара или за продуктовото развитие. Това прави приложенията много разнообразни като функционалност и структура и съответно разработването им привлича софтуерни специалисти с различна компетентност.
„Всички сме свидетели на ситуацията, в която гениалният ИТ експерт трябва вече да проявява и добър бизнес усет и култура. Ние виждаме бъдещето в социално-ориентираните решения, съответно то ще бъде в ръцете на разработчиците, които имат тази компетентност. Определено търсенето на разработчици за социални технологии ще расте”, каза Размус Мьолер-Нилсън, изпълнителен директор на Комфо, разработчик на социални приложения.
Бизнес опитът на Комфо бе посочен като пример за потенциала на социалните мрежи и за възможния успех на ИТ компания в тази нова среда.