Китайски конкуренти доближават лидера на ТВ пазара

Китайските брандове за телевизори скъсяват дистанцията от лидера на пазара Samsung
(снимка: CC0 Public Domain)

Samsung Electronics, която оглавява световния ТВ пазар за 17-та поредна година, вече усеща близка конкуренция от страна на китайските производители. Това сочи анализ на Business Korea, базиран на данните от скорошно проучване на изследователската компания TrendForce.

Прогнозите за глобалните доставки на телевизори през второто тримесечие сочат, че в периода април-юни производителите на телевизори са пуснали на пазара около 46,63 милиона устройства, подобрявайки резултата от първото тримесечие със 7,5%. Според TrendForce, 43,37 милиона телевизора са навлезли на световния пазар в периода януари-март.

Сравнението с данните за миналата година показва ръст от 2 процента. Това е първото годишно увеличение за последните седем тримесечия, което показва нормализиране на нивото на запасите след дълъг период на тяхното намаляване, подчертават анализаторите.

Експертите виждат основната причина за нарастване на ТВ пазара в повишената активност на марките от Китай, провокирана от юнския шопинг фестивал „618″, който се провежда в страната всяка година на 18 юни. Това се доказва и от обема на доставките от китайски производители.

TrendForce изчислява, че в периода април-юни китайските компании Hisense и TCL са доставили съответно 7,25 и 6,2 милиона телевизора по целия свят. Това е с 21,2% и 19,7% по-високо от резултатите им през предходното тримесечие, а ръстът на годишна база е съответно 33,3% и 21,6%. Представянето на Hisense е най-впечатляващо в класацията на водещите ТВ брандове.

Независимо от това, Samsung Electronics остава лидер на пазара, като анализаторите оценяват тримесечните доставки на нейните телевизори на 8 милиона единици. Компанията обаче регистрира тримесечен и годишен спад в доставките от 13% и 4,8%, което показва нарастващ конкурентен натиск върху корейския производител.

Подобна е ситуацията и с друг водещ ТВ производител от Южна Корея – LG Electronics. Според предварителните оценки, компанията е доставила малко под 5 милиона телевизора през второто тримесечие, регистрирайки спад от 12,3% спрямо предходното тримесечие и и 6,7% спрямо второто тримесечие на миналата година.

Сред първите пет марки телевизори е Xiaomi, която е доставила 2,99 милиона телевизора през второто тримесечие. Останалите играчи на ТВ пазара са доставили по-малко от 18 милиона устройства в периода април-юни.

С поглед към бъдещето TrendForce очаква по-нататъшен ръст на доставките на телевизори през третото тримесечие. Обемът им трябва да се увеличи с 13,5% в сравнение с второто тримесечие и да достигне 53 милиона единици.

Анализаторите обаче предупреждават, че търсенето продължава да бъде ограничено от високата инфлация и повечето потребители предпочитат да купуват по-евтини модели. В резултат на това, през последното тримесечие на 2023 г. ръстът на световния ТВ пазар може да се забави до 4,5% с очаквани доставки от 55,13 милиона единици.

Коментар