Обединените комуникации: пазар за 4 млрд. долара

Големите производители на мрежови технологии и софтуер от известно време настояват, че обединените комуникации – хармонично съчетание от електронна поща, гласова телефония, системи за съвместна работа и моментален обмен на съобщения – са експлодиращ пазар. Това обаче не е така в момента – тепърва предстои въпросният пазар да експлодира.

Нищо не описва обединените комуникации по-добре от максимата „цялото е по-добре от съвкупността от неговите части“, пише Enterprise VoIPplanet. В случая става дума за съвкупността от IP телефони, месинджъри и други комуникационни системи.

Наскоро проведено изследване е довело до извода, че в този сегмент се очаква „рязко възходяща крива на възприемането на технологията“. Оценката за пазара на обединените комуникации (UC) е, че до 2014 година този сегмент ще достигне обем от 4,2 милиарда долара. За сравнение, за 2008 година неговият обем беше едва 302 милиона долара.

Ключов за бързото нарастване ще бъде фактът, че големите корпоративни организации започват да откриват предимствата на обединяването на комуникациите. Например IP телефоните, които те някога са си купили с цел спестяване на разходите за телефония, могат да се свържат с електронната поща и по този начин служителите да се радват на далеч -по-добър резултат: визуалната гласова поща.

Компаниите са купили само тези компоненти, у които припознават моментален ефект на намаляване на разходите, т.е. незабавно получена добавена стойност, коментира анализаторът Стан Шадт от Enterprise VoIPplanet. По думите му, същите тези предприятия сега забелязват, че когато обвържат всички системи, получават много повече и това е истинският ефект от обединените комуникации.

Коментар