За първи път през май тази година средният размер на LCD телевизорите, предлагани на световния пазар, надвиши 50 инча, според проучване на анализаторската компания Omdia, което обобщава данни, събрани от водещите играчи в индустрията на LCD панелите като BOE, ChinaStar, CHOT, LG Display и Sharp.
Тенденцията към увеличаване на средния размер на телевизионните дисплеи е необратима и е положителен сигнал за доставчиците на LCD панели, тъй като ще спомогне за заетостта на производствените им мощности, коментира Omdia.
Миналата година не беше лесна за пазара на ТВ панели и производителите в тази индустрия. Всеки месец търсенето на дисплеи се влошаваше. Тъй като цените на панелите достигнаха дъното през третото тримесечие на 2022 г., доставчиците изместиха фокуса си към по-големи размери – 55, 65, 75 и 85 инча”.
Търсенето на широкоформатни телевизори започна да се възстановява през последното тримесечие и продължи да се подобрява през 2023 г., сочи анализът на Omdia.
През август 2022 г. средният размер на LCD дисплеите, доставени на пазара, е бил 46,8 инча, според данни от доставчиците на панели. До декември този размер е нараснал до 49 инча, а през март 2023 г. – до 49,5 инча. През май крайъгълният камък от 50 инча беше преминат за първи път – средният размер на ТВ панелите достигна 50,2 инча.
Според анализаторите, увеличаването на размера на телевизионния екран е показателно за търсенето на по-добри визуални характеристики и качество на картината. Широкоформатните ТВ технологии като mini-LED подсветка, квантови точки и ултратънки рамки на екрана осигуряват подобрено визуално изживяване с висок контраст и яркост, както и богата цветова гама.
Omdia прогнозира, че в резултат на мащабирането на размера на телевизорите потребителите ще надграждат по-често и цикълът на подмяна ще бъде намален от сегашните 6-7 години на 4-5 години. Според експертите, тенденцията към големи LCD телевизори е необратима, тъй като потребителите няма да искат да се върнат към по-компактните модели.
По-рано анализаторите на TrendForce прогнозираха, че глобалните доставки на телевизори ще нараснат през 2023 г. В периода април-юни производителите на телевизори са пуснали на пазара около 46,63 милиона броя, подобрявайки със 7,5% резултата от 43,37 милиона през първото тримесечие.
Очаква се през третото тримесечие доставките на телевизори да нараснат с 13,5% спрямо второто тримесечие и да достигнат 53 милиона единици. Последното тримесечие на годината ще донесе още 4,5% ръст – доставките ще възлязат на 55,13 милиона единици. Като цяло за годината на пазара ще излязат повече от 198 милиона телевизора.