Технология “а ла СтарТрек” улеснява работата в болниците

Устройства в стил СтарТрек могат да бъдат видени в кралските болници в Корнуел, Англия. Те се командват от глас, което позволява на медицинските сестри да се свързват с други служители просто като назоват името на търсения човек, както и да откриват персонал по длъжност и място. Разговорът може да се разпространява до повече хора, например екип от специалисти.

Тези възможности дават предимство на устройствата Vocera VoIP, поддържани от “Бритиш Телеком”, пред мобилните телефони, пейджърите и радиостанциите от рода “Уоки-Токи”. Персоналът не трябва да запомня телефонни номера или да ги търси в паметта на телефона.

Ръководството на националната система по здравеопазване смята, че устройствата Vocera отговарят напълно на спецификата на работата в болничните заведения – мобилна, лесна за използване технология за много мобилни служители. От внедряването й през април досега технологията е довела до увеличение на продуктивността с 20 до 25 процента. Освен това са реализирани икономии и системата ще се изплати за една година.

Здравноосигурителният фонд планира да пусне в експлоатация гигантска безжична мрежа с повече от 500 точки за достъп, която да се използва от комуникационните устройства Vocera и от други системи. Амбициите на ръководството му са да даде един добър пример за технология служба на здравеопазването на 21 век.

Коментар