Глобалното производство на смартфони падна до 272 милиона единици през второто тримесечие на 2023 г., което е спад от 6,6% спрямо предходните три месеца и най-слабият резултат от 10 години насам, според анализ на изследователската компания TrendForce.
През първата половина на 2023 г. производството на смартфони в света е намаляло с 13,3% спрямо същия период на 2022 г., и възлиза на 522 милиона броя. Обемът на пазара е в най-ниската си точка за последните 10 години, твърди TrendForce.
Няколко фактора обуславят спада в производството на мобилни телефони. Първият е, че разхлабването на ограниченията от страна на Китай, свързани с пандемията от Covid-19, не успя да стимулира търсенето на електроника в страната. Освен това нововъзникващият индийски пазар все още не е оправдал очакванията на производителите, а глобалната икономическа криза възпира потребителските разходи.
Анализаторите предполагат още по-значителен спад на пазара на смартфони през втората половина на 2023 г. Що се отнася до следващите години, обемът на производството на мобилни устройства ще расте средно с 2-3% годишно, прогнозира TrendForce.
Apple показва най-лоша динамика сред водещите производители на смартфони. През традиционно слабото второ тримесечие, което предхожда есенното пускане на нови устройства с американския бранд, продажбите на iPhone са паднали с 21,2%. Компанията, както и досега, е на второ място по пазарен дял с резултат от 15,4%.
Първото място сред производителите на смартфони запазва Samsung с дял от 19,8% в периода април-юни 2023 г. Южнокорейският гигант обаче не се справя много по-добре от Apple – през второто тримесечие спадът в продажбите на смартфони Samsung е 12,4%.
Xiaomi се изкачва от четвърта позиция до трета. Китайската компания изпреварва общите продажби на марките Oppo, Realme и OnePlus, доставяйки 35 милиона смартфона през второто тримесечие. Xiaomi бележи тримесечен ръст от 32,1% и държи 12,9% от световния пазар.
Transsion (брандовете Tecno, Infinix и Itel) изпреварва vivo за първи път в битката за пето място с 25,1 милиона доставени бройки. Продажбите на телефони Transsion са нараснали с рекордните 71,9% на годишна база.
Големият производствен обем на Transsion стана възможен благодарение на попълването на запасите от страна на клиентите на бранда, пускането на нови продукти и навлизането на компанията на пазарите от среден до висок клас. Ръстът на този играч вероятно ще продължи и през третото тримесечие, очаква TrendForce.
Смартфоните вече остаряха и стават отживелица. Връщат се на мода обикновените телефони с бутони по които просто се говори.