Корейският технологичен гигант LG Electronics (LG) обяви първа стъпка към трансформацията си в компания за платформа за медии и развлечения. Това стана на форума webOS Partner Summit 2023, който се състоя вчера в Сеул.
В резултат на трансформацията LG ще доставя на потребителите “важни услуги и уникална колекция от подбрано съдържание в продуктите си”, включително в OLED и QNED телевизорите, поясниха от компанията.
От лансирането на LG Smart телевизорите през 2014 година, webOS е една от най-широко използваните смарт ТВ платформи в света, захранвайки повече от 200 милиона LG телевизори. webOS поддържа и няколко марки телевизори на трети страни на различни пазари.
В бъдещ план LG планира да разшири webOS към телевизори на повече компании на трети страни и да въведе платформата и към други продуктови категории. Очаква се до три години LG да има над 300 милиона устройства, захранвани от webOS.
За да достигне до по-широка клиентска база, LG вече прилага webOS платформата и към редица други категории продукти, включително проектори, цифрови табели и информационно-развлекателни системи в автомобила.
По данни на компанията, броят на партньорските марки на трети страни, които се обръщат към webOS Hub (решението на webOS за марки на трети страни), се е увеличил значително – от 20 до 300 в рамките на 2 години. През това време webOS Hub разшири предлаганото съдържание с облачни игри, OTT услуги и нови функции за по-добро потребителско изживяване. В допълнение, някои от брандовете-партньори на LG вече представят свои собствени OLED телевизори, захранвани от webOS Hub.
Като част от стратегията за разширяване на екосистемата на платформата webOS, LG придоби мажоритарен дял от американската специализирана компания за реклама и анализ на данни за съдържание Alphonso през 2021 г. През следващите 5 години LG ще направи значителна инвестиция от 1 трилион корейски вона в своя webOS бизнес, за да предостави повече съдържание и услуги.
Стратегическата инвестиция на LG ще бъде фокусирана върху разширяване на обхвата на съдържанието, достъпно през webOS платформата, както и върху засилване на партньорствата със създателите на съдържание по целия свят. Пример е интегрирането на Sye, собственост на Prime Video, която осигурява технология с ниска латентност за феновете на спортните предавания на живо. LG телевизорите предоставят също Netflix HDR стрийминг, като наскоро компанията лансира и бета версия на Netflix Games за телевизори. LG работи също с YouTube, за да направи Native Touch UX достъпен за приложенията на модели като StanbyME.
Освен това LG засилва иновациите си в областта на базираните на изкуствен интелект (AI) препоръки и търсене. Компанията планира да вгради функцията за гласов потребителски интерфейс (VUI) в приложенията на своите партньори, което ще позволи на потребителите на webOS по-лесно да контролират и навигират съдържанието от трети страни чрез гласа си и да откриват търсеното съдържание.
Компанията ще подобри и използваемостта на безплатната премиум стрийминг услуга LG Channels 3.01 с нарастваща селекция от телевизионни сериали и обновен потребителски интерфейс. Достъпна в 27 държави по целия свят, LG Channels в момента предлага над 3000 канала и има над 50 милиона абонати.
„LG ще се трансформира в компания за платформа за медии и развлечения, която предоставя отличаващо се съдържание и услуги, които подобряват живота на потребителите”, заяви Парк Хьонг-сей, президент на LG Home Entertainment Company. „Тази трансформация нямаше да бъде възможна без десетилетното лидерство на OLED телевизорите и технологичните иновации на webOS smart TV платформата”, допълни той.