
Корейският технологичен гигант LG Electronics (LG) обяви първа стъпка към трансформацията си в компания за платформа за медии и развлечения. Това стана на форума webOS Partner Summit 2023, който се състоя вчера в Сеул.
В резултат на трансформацията LG ще доставя на потребителите “важни услуги и уникална колекция от подбрано съдържание в продуктите си”, включително в OLED и QNED телевизорите, поясниха от компанията.
От лансирането на LG Smart телевизорите през 2014 година, webOS е една от най-широко използваните смарт ТВ платформи в света, захранвайки повече от 200 милиона LG телевизори. webOS поддържа и няколко марки телевизори на трети страни на различни пазари.
В бъдещ план LG планира да разшири webOS към телевизори на повече компании на трети страни и да въведе платформата и към други продуктови категории. Очаква се до три години LG да има над 300 милиона устройства, захранвани от webOS.
За да достигне до по-широка клиентска база, LG вече прилага webOS платформата и към редица други категории продукти, включително проектори, цифрови табели и информационно-развлекателни системи в автомобила.
По данни на компанията, броят на партньорските марки на трети страни, които се обръщат към webOS Hub (решението на webOS за марки на трети страни), се е увеличил значително – от 20 до 300 в рамките на 2 години. През това време webOS Hub разшири предлаганото съдържание с облачни игри, OTT услуги и нови функции за по-добро потребителско изживяване. В допълнение, някои от брандовете-партньори на LG вече представят свои собствени OLED телевизори, захранвани от webOS Hub.
[related-posts]
Като част от стратегията за разширяване на екосистемата на платформата webOS, LG придоби мажоритарен дял от американската специализирана компания за реклама и анализ на данни за съдържание Alphonso през 2021 г. През следващите 5 години LG ще направи значителна инвестиция от 1 трилион корейски вона в своя webOS бизнес, за да предостави повече съдържание и услуги.
Стратегическата инвестиция на LG ще бъде фокусирана върху разширяване на обхвата на съдържанието, достъпно през webOS платформата, както и върху засилване на партньорствата със създателите на съдържание по целия свят. Пример е интегрирането на Sye, собственост на Prime Video, която осигурява технология с ниска латентност за феновете на спортните предавания на живо. LG телевизорите предоставят също Netflix HDR стрийминг, като наскоро компанията лансира и бета версия на Netflix Games за телевизори. LG работи също с YouTube, за да направи Native Touch UX достъпен за приложенията на модели като StanbyME.
Освен това LG засилва иновациите си в областта на базираните на изкуствен интелект (AI) препоръки и търсене. Компанията планира да вгради функцията за гласов потребителски интерфейс (VUI) в приложенията на своите партньори, което ще позволи на потребителите на webOS по-лесно да контролират и навигират съдържанието от трети страни чрез гласа си и да откриват търсеното съдържание.
Компанията ще подобри и използваемостта на безплатната премиум стрийминг услуга LG Channels 3.01 с нарастваща селекция от телевизионни сериали и обновен потребителски интерфейс. Достъпна в 27 държави по целия свят, LG Channels в момента предлага над 3000 канала и има над 50 милиона абонати.
„LG ще се трансформира в компания за платформа за медии и развлечения, която предоставя отличаващо се съдържание и услуги, които подобряват живота на потребителите”, заяви Парк Хьонг-сей, президент на LG Home Entertainment Company. „Тази трансформация нямаше да бъде възможна без десетилетното лидерство на OLED телевизорите и технологичните иновации на webOS smart TV платформата”, допълни той.
