Пионерът в смартфоните BlackBerry се разделя на две компании

BlackBerry напълно напусна пазара на смартфони през 2016 г.
(снимка: BlackBerry)

Канадският производител на софтуер BlackBerry, някога сред световните лидери на пазара на смартфони, разделя бизнеса си на две компании. Едната ще се занимава с технологии за информационна сигурност, а другата ще специализира в интернет на нещата (IoT) с план за излизане на фондовата борса през 2024 г.

BlackBerry обяви преструктурирането месеци след като нае финансови съветници от Morgan Stanley и Perella Weinberg Partners, за да оценят стратегическите възможности за напредък в бизнеса ѝ. Анализът установи, че разделянето на компанията „е оптималната стратегическа посока за BlackBerry”, отбелязва Silicon Angle.

„BlackBerry вярва, че самостоятелно дъщерно дружество за IoT ще позволи на акционерите да оценят по-ясно финансовото представяне и потенциала на основните бизнеси на BlackBerry, като същевременно позволява на всеки бизнес да следва своя собствена стратегия и политики за разпределение на капитала”, се казва в изявление на канадската компания.

За последния отчетен тримесечен период, завършил на 31 август, IoT подразделението на BlackBerry получи приходи от 49 милиона долара (година по-рано – 51 милиона долара), а направлението за киберсигурност донесе на компанията 79 милиона долара приходи срещу 111 милиона долара през юни-август 2022 г.

Когато BlackBerry изостави разработката и производството на смартфони, компанията се фокусира върху развитието на своя софтуерен бизнес, технологии за киберсигурност и автомобилни решения. Нарастващото търсене на електрически превозни средства и комуникационни технологии в автомобила стимулира продажбите на автомобилен софтуер BlackBerry.

Разработките на канадската компания се използват от автомобилни гиганти като General Motors, Mercedes-Benz и Toyota. Решенията на BlackBerry поддържат много функции, включително усъвършенствани системи за подпомагане на водача, информационно-развлекателни устройства и технологии за достъп до интернет, отбелязва Ройтерс. В рамките на новата структура създаването на автомобилни решения ще се извършва от IoT дъщерното дружество на BlackBerry.

През 2013 г., поради слабо търсене на продуктите на BlackBerry и значителни финансови загуби, компанията реши да продаде 100% от собствените си акции на инвестиционния консорциум Fairfax Financial. През 2016 г. BlackBerry напълно напусна пазара на смартфони, а през 2022 г. компанията обяви, че спира да поддържа устройствата със собствена операционна система.

В сряда, 4 октомври, когато компанията обяви разделянето на бизнеса си на две, акциите на BlackBerry поскъпнаха с повече от 4%, което доведе до пазарна капитализация от над 2,49 милиарда долара.

Коментар