Интернет гигантът Google придоби услугата DocVerse, която позволява съвместна работа над документи във формат Microsoft Office. Както съобщи по-рано techcrunh.com, сделката е на стойност 25 милиона долара.
DocVerse е създадена от двама бивши служители на Microsoft. Шан Синха се е занимавал с развитие на продуктите SharePoint и SQL Server, а Алекс Деней е отговорял за уеб страгията на SQL Server.
До този момент стартиращата компания е привлякла едва 1,3 милиона долара от инвеститори. Чрез поглъщането й Google ще направи своите приложения, в частност офисния пакет Google Docs, напълно съвместими с програмите от пакета Microsoft Office – популярните Word, Excel и PowerPoint.
Наскоро Google купи и компанията AppJet, която разработва услугата EtherPad за съвместна работа над документи в реално време. Друга компания обаче, Yelp, засега се изплъзва на интернет гиганта, въпреки офертата за над половин милиард долара.