Ford губи 36 000 долара от всеки електромобил

Ценовата война причинява загуби на Ford от продажбите на електромобили 
(снимка: CC0 Public Domain)

Финансовите резултати на автомобилния производител Ford Motor Company за третото тримесечие показват нарастващи загуби от електрически превозни средства. Това се дължи главно на спада в търсенето и ценовата война, която Tesla започна по-рано през годината.

Ford успя да продаде 20 962 електромобила през третото тримесечие, изпреварвайки General Motors с малка разлика, до голяма степен благодарение на увеличеното производство на Mustang Mach-E. Продажбите на Mach-E нараснаха с 42,5% през отчетния период до 14 824 броя, 5872 от които реализирани само през септември.

Като цяло, доставките на електрически превозни средства на Ford се увеличиха с 44% в периода юли-септември, което доведе до ръст на приходите на подразделението за е-коли с 26% на годишна база до 1,8 милиарда долара.

Но добрите новини за бизнеса с електромобили на Ford свършват дотук. Въпреки по-големия обем, загубите от EV продължиха да се увеличават през третото тримесечие. Компанията отчете оперативна загуба от $1,3 милиарда, спрямо $1,1 милиарда през предходното тримесечие, и над два пъти по-голяма загуба на годишна база.

Това означава, че Ford е загубил около 36 000 долара за всеки продаден електромобил през тримесечието, надминавайки загубата от 32 350 долара през второто тримесечие, отбелязва Insideevs. За цялата финансова година автомобилният производител очаква подразделението му за електрически превозни средства да отчете загуба от 4,5 милиарда долара.

Ford казва, че загубата за третото тримесечие е „обусловена от продължаващите инвестиции в електрически превозни средства от следващо поколение и предизвикателната динамика на пазара”.

„Много северноамерикански клиенти, които се интересуват от закупуване на електрически превозни средства, не желаят да плащат повече за тях, отколкото за бензинови или хибридни превозни средства”, коментират от компанията.

Според Ford, това обстоятелство оказва натиск върху цените и рентабилността на електрическите превозни средства. В резултат компанията намалява планираните си инвестиции в електромобили с около 12 милиарда долара. Ford също така свива производството на Mustang Mach-E и отлага откриването на един от двата си завода за батерии.

Коментар