Половината от всички американци избират iPhone, но Google и Motorola имат все повече поддръжници, докато Samsung е твърдо на второ място, според актуални данни за пазара на смартфони в САЩ през третото тримесечие.
На всеки купувач на смартфон Samsung се падат двама купувачи на iPhone, сочи анализът на Canalys. По-точно, Samsung заема 22% от пазара, продавайки 6,8 милиона устройства през тримесечието, а Apple контролира 55% с продажби на 17,2 милиона iPhone.
Година по-рано разпределението беше подобно, но Samsung потъна много повече от основния си конкурент Apple. Същевременно Motorola се затвърди на трето място, като вече заема 9% от пазара срещу 7% година по-рано. Продажбите на компанията са се увеличили с 14%, докато тези на Apple и Samsung са намалели.
Но Google демонстрира най-голям ръст сред лидерите. Продажбите на смартфони Pixel са нараснали със 117% до 1,2 милиона броя през третото тримесечие, или 4% от пазара, а Google е готова да се изкачи до четвърто място, измествайки TCL, която също има 4%.
На всички останали компании, взети заедно, се падат само 6% от пазара, тоест купувачите практически не се интересуват от други марки, което отдавна се е превърнало в норма за смартфон бизнеса в Съединените щати.