Изкуственият интелект намира все повече приложения в ежедневието на хората и бизнеса, в частност електронната търговия. Като една от топ тенденциите при онлайн магазините през 2024 г. се очертава използването на AI за оптимизация на процесите или за анализ и представяне на релевантни продукти на потребителите, според участници в конференцията Digital4StaraZagora.
AI може да помогне за намаляване на инвентара на онлайн търговците с до 15% при запазване на същите нива на асортимент и същевременно да намали изгубените ползи с до 7-8%, заявиха експерти от индустрията на е-търговията, които участваха в панела “Иновативни инструменти и технологии”.
Същевременно, тенденцията в социалните мрежи за 2024 година е свързана с броя на последователите, който оказва все по-малко влияние върху разпространението на дадено съдържание. Добре създаденото съдържание може да се разпространи отлично, дори и от профил с по-малко последователи.
Друга ключова тенденция, която се очаква през предстоящата година, е по-високата ефективност при работата с микро инфлуенсъри, за разлика от тази с големите инфлуенсъри. За брандовете лидерите на мнение с по-малка, но вярна аудитория е по-рентабилен вариант, който им дава по-голяма резултатност.
Запазва се тенденцията от настоящата година видео съдържанието да бъде особено ефективно за разпространение, като най-голям ефект в социалните мрежи ще има видео съдържание във формат 9:16, който е оптимален за мобилни устройства. Тik Tok оглавява класацията при социалните мрежи като бележи ръст на потребителите и тенденцията е това да продължава и през 2024 година.