Продажбите на електроника се завръщат към ръст, поне това се видя през последния празничен сезон, но сянката на кризата все още виси като черен облак над ИТ производителите. Изложението за битова електроника Consumer Electronics Show, което започва в сряда, ще е по-малко от обикновено, а много съществени продукти ще дебютират с цени, които са „далеч от екстравагантното”, съобщава Асошиейтед прес.
Производителите на електроника ще използват изложението в Лас Вегас, за да извадят на бял свят продукти, които би трябвало да накарат купувачите да продължат да отварят портфейлите си. Очаква се на „подиума” на изложението да се покажат 3D телевизори, четци за електронни книги и други подобни новости.
Производителите са в много по-добро настроение и оптимистични. Ако в края на миналата година те бяха попарени от 27-процентен спад в продажбите на електроника покрай коледно-новогодишните празници и масово отменяха участията си в популярното изложение, то сега истински се радват на скромните 5,9% растеж. Налице е голям ентусиазъм, коментират анализаторите.
Очаква се на изложението да се представят 2 500 изложители и да дойдат 110 000 посетители. Това би било не повече отколкото през миналата година и все още доста по-малко в сравнение с онези 144 хиляди, който посетиха изложението през 2007 г.