Пазарът на корпоративни SSD расте уверено

Търсенето от производители на сървъри допринесе за положителната динамика на пазара на корпоративни SSD (снимка: CC0 Public Domain)

Въпреки че цените на едро на корпоративните SSD продължиха да намаляват през третото тримесечие на 2023 г., по-ниските запаси и увеличените покупки от производителите на сървъри допринесоха за положителната динамика на този пазар. Според анализаторите от TrendForce, продажбите на корпоративни SSD в периода юли-септември са се увеличили с 4,2%, спрямо предходните три месеца и са донесли приходи от 1,56 милиарда долара на доставчиците.

През текущото тримесечие търсенето на корпоративни SSD продължава да нараства, сочи анализът. Това ще осигури по-нататъшна възходяща динамика на пазара. Според оценките на TrendForce, тримесечният темп на растеж може да надхвърли 20%.

Samsung остава лидер в продажбите на твърдотелни дискове за корпоративни клиенти. През третото тримесечие южнокорейският производител спечели 590 милиона долара от корпоративни SSD. Това е с 10,8% повече от резултата за предходното тримесечие и съответства на пазарен дял от 37,4% (+2,2%).

Корейската SK Group, която включва SK Hynix и Solidigm, също бележи ръст. Приходите ѝ от продажби на корпоративни SSD са се увеличили с 4% до 389 милиона долара, а пазарният дял на компанията, както и преди, остава около 25%.

Увеличените поръчки от OEM производители на сървъри позволиха на Micron да увеличи продажбите на SSD с 9,3% до 230 милиона долара. С този резултат американският доставчик зае трето място с пазарен дял от 15% (+0,7%).

Kioxia имаше по-скромен ръст от 2% и приходи от 210 милиона долара. Анализатори оценяват приноса на японския производител към глобалния пазар на корпоративно съхранение на 13,3%.

Western Digital (WDC) регистрира отрицателна динамика. TrendForce обяснява това с фокуса на компанията върху северноамериканските облачни доставчици, които се придържаха към консервативна стратегия за покупки на SSD. В резултат, приходите на WDC паднаха с 18,3% до 150 милиона долара.

По-рано TrendForce публикува тримесечна статистика за пазара на чипове с флаш памет NAND, които са в основата на твърдотелните дискове. Подобно на SSD индустрията, NAND бизнесът бележи ръст спрямо предходното тримесечие. Приходите са нараснали с близо 3% до над 9,2 милиарда долара.

Сред положителните фактори за индустрията анализаторите посочват стабилизирането на цените на флаш паметта и увеличаването на доставките на този тип чипове. Първите пет най-големи доставчици на NAND флаш по оборот, както и преди, са Samsung, SK Group, WDC, Kioxia и Micron. Лидерът на пазара има 31,4% дял, а приносът на останалите участници е съответно 20,2%, 16,9%, 14,5% и 12,5%.

Коментар