Проблемът Y2K удари по софтуера за сигурност

От началото на годината корпоративната антивирусна система на Symantec страда от „проблема 2000“. Боравенето с датата, бележеща края на десетилетието, накара системата да спре да приема ъпдейтите си и компанията все още се опитва да се справи с проблема, съобщи The Register.

Това не е първият случай, когато настъпването на 2010 година предизвика спиране на работата и блокиране на технологична система. Преди дни се разбра, че софтуерен бъг тип Y2K блокира милиони банкови карти в Германия.

Проблемът в Symantec Endpoint Manager (SEPM) произтича от невъзможността да разпознае числото 2010. Малко след настъпването на новата година програмата спря да приема новите вирусни дефиниции.

През повечето време оттогава досега Symantec заобикаля проблема, като задава стара дата на всички нови ъпдейти – 31 декември 2009. Това обаче накара мнозина потребители да скърцат със зъби, защото невярната дата кара много програми да показват съобщения за грешка или предупреждения, че системата е опасно не-актуална.

Че потребителите са бесни се вижда в различни форуми, където мнозина се оплакват от проблема. Най-често срещаното твърдение, под една или друга форма е, че в Symantec би трябвало да са си научили урока отпреди 10 години и че никак не е „впечатляващо“ да се наблюдава подобна грешка в продукт, който претендира да е от висок, корпоративен клас.

Symantec се надява до края на уикенда да може да пусне пачове, които ще разрешат проблема с датирането. Пачовете ще се разпространят автоматично чрез функцията за ъпдейт в реално време, за да се инсталират автоматично.

Коментар