30-дневни “дегустации” на Microsoft Dynamics CRM системи ще текат до края на юни. В рамките на по един месец всяка фирма у нас може да изпробва възможностите на системата, да узнае какво й предлага софтуерът и дали отговаря на нейните нужди.
В края на 30-дневния тестов период фирмата може да реши дали да закупи продукта или да се откаже. Ако компанията е харесала функционалностите на системата и иска да се сдобие с нея, тя следва да избере дали да ползва система “като услуга”, плащайки месечен “наем” в зависимост от броя потребители, или да поиска внедряване в своята ИКТ инфраструктура.
Инициативата е на Microsoft България и нейните местни партньори Интелиджънт Системс, ЛЛП България, Пиас Кредере, Технологика и Парафлоу. България е една от общо 5 страни от Централна и Източна Европа, където се провежда такава кампания. Другите държави са Унгария, Словения, Румъния и Латвия.
“До момента ние инвестирахме много, за да развием пазара, да покажем на потребителите какви са техните нужди и каква е ползата от CRM, каква добавена стойност им носи такова решение; не сме говорили за конкретни продукти”, заяви Орлин Дочев, мениджър бизнес системи в Microsoft България. Сега обаче Microsoft започва активно да говори точно за своя конкретен продукт и да изтъква неговите конкурентни предимства, обясни Дочев.
Кампанията се нарича “Click Try Buy” и представлява тестова инсталация, която се ползва като онлайн услуга. Тя е пълнофункционална и без ограничения. Също така кампанията не задължава никого да закупува каквото и да е.
Желаещите да изпробват Microsoft Dynamics CRM трябва да се регистрират на определен за целта портал, като въведат данните си: име и фамилия, фирма, телефон и електронен адрес за контакт. С това се генерира CRM “профил” за съответната фирма. Оттам нататък лицето, направило регистрацията, може да генерира отделни индивидуални профили в CRM системата за всеки от своите колеги.
Системата е преведена и работи изцяло на български език, подчерта Иво Дрешков, мениджър партньори „Решения за управление на бизнеса” в Microsoft България. При регистрацията потребителят следва да избере една от петте партньорски фирми, която да бъде негов “гид” в CRM платформата. При това избраният CRM доставчик ще получи уведомление, че даденият потребител се е насочил към него, и поема грижата за този потребител-”дегустатор”.
В случай на нужда от помощ при регистрацията потребителите могат да разчитат на помощ от кол-центъра на Microsoft (0800 15555).
Не е предвидено да се провеждат обучения, семинари или онлайн курсове за “дегустаторите”. Вместо това те имат пълна свобода да изучат функционалностите на платформата и по всяко време да се обръщат към съответния Microsoft партньор с въпроси.
Подобна кампания вече е провеждана в САЩ и Западна Европа, допълни Дрешков. Резултатите показват значителен успех, който се измерва в “няколко много големи проекта” у фирми с по 1000-1500 CRM потребителя, както и множество по-малки проекти. В Дания, която е доста добре развита в технологично отношение, кампанията е довела дотам, че 10% от хората, записани за “дегустацията”, са закупили платформата, като 50% са избрали хостинг вариант и 50% са предпочели инсталационно решение.
Очакванията на екипа на Microsoft България са, че кампанията ще спомогне за увеличаването на броя на CRM потребителите у нас и дори може да доведе до удвояването им към края на годината.
Трябва да е ясно, че тук не става дума за нов продукт – MS Dynamics CRM е на пазара от години, а самата услуга представлява “хостнато” решение, което само по себе си също не е никаква новост за технологичния свят – новото в случая е самото “отваряне” на системата за свободно изпробване за първи път в нашия регион, подчерта Иво Дрешков. Също така е важно да се отбележи, че с всеки “дегустатор” на системата от самото начало се ангажира партньор, т.е. клиентът не получава просто софтуер, а досег до опит и визия за най-доброто прилагане на CRM.
В края на 30-дневния пробен период тестващата фирма може да заяви дали желае да купи платформата. Тя може да получи “on-demand” система, като данните, които е въвела в пробната версия, могат да бъдат запазени, а е възможно да се поръча и инсталационно решение. За тези фирми, които не желаят да се сдобият с платформата, профилите ще бъдат изцяло унищожени след изтичането на 30 дневния срок.