Европейският съюз постигна предварително споразумение, което задължава продавачите на електроника да предоставят допълнителна 12-месечна гаранция за продукти, ремонтирани по време на гаранционния период.
Настоящият гаранционен срок за електронни продукти в Европа е две години. Очаква се новите правила да удължат гаранционния срок до три години, съобщи IT Home.
Производителите на мобилни телефони ще бъдат задължени да предоставят подробности за резервните части на своите уебсайтове, както и резервни части от т.нар. “трети страни” на „разумни цени“.
Освен това ЕС ще забрани практиката, при която производителите не позволяват на независими сервизи да използват употребявани или 3D-отпечатани резервни части.
Законът също така изисква производителите да ремонтират оборудването в разумен срок и на разумна цена, освен ако ремонтът не е безплатен. Ако даден продукт се окаже дефектен по време на гаранционния период, потребителите, както досега, ще имат право да го поправят или заменят.
ЕС също така ще предостави онлайн платформа за ремонт, която ще изброява различните услуги за ремонт в ЕС и във всяка държава-членка. Законодателството ще се прилага за смартфони, таблети, перални, съдомиялни машини, хладилници, телевизори, прахосмукачки и друга техника.