MWC 2024: HMD обяви мултибранд стратегия, продължава с Nokia

„Искаме да бъдем катализатор на положителна и печеливша промяна”, заяви Жан-Франсоа Барил (в средата), CEO на HMD, по време на Световния мобилен конгрес в Барселона (снимка: HMD)

Една от важните новини на MWC 2024 дойде от финландската компания HMD, която предлага смартфони с бранда Nokia. Появилите се по-рано информации, че HMD ще излезе на пазара със собствен бранд, се потвърдиха официално в Барселона.

Производителят на телефони Nokia от 2016 г. насам планира да пусне нови оригинални устройства с марката HMD, като същевременно ще продължи да продава Nokia и ще работи с добре познати партньори, като част от своята мултибранд стратегия, обявиха от компанията.

„Искаме да бъдем катализатор на положителна и печеливша промяна, като възприемем мултибранд стратегия: изработване на нови оригинални устройства HMD, създаване на телефони Nokia и сътрудничество с добре познати глобални партньори”, заяви Жан-Франсоа Барил, съосновател, председател и главен изпълнителен директор на HMD.

Докато световният мобилен пазар за първи път отбеляза спад две поредни години при трудни икономически условия, HMD обяви, че е подобрила оперативната си рентабилност на годишна база през 2023 година, в резултат на трансформация с фокус върху гъвкавостта и ниските разходи.

HMD наблегна на факта, че произвежда телефони, които са по-дълготрайни и с възможност за ремонтиране, като така спестява разходи на потребителите и намалява електронните отпадъци.

В Европа, Австралия и Нова Зеландия поправимите устройства са в съотношение 1:4 от всички смартфони на HMD през 2023 г. Компанията очаква през настоящата година това съотношение да нарасне до 3:4 в същите региони, а половината от смартфоните ѝ, продавани в световен мащаб, да бъдат поправими в домашни условия.

През лятото възможността за поправка на HMD телефони ще премине на следващо ниво – компанията значително ще намали броя на стъпките, необходими за подмяна на екрана. HMD се позова на статистика, че средно 66% от хората в Обединеното кралство в момента живеят със счупен екран

В допълнение, компанията ще пусне на пазара смартфон, който е „платформа за иновации и прави технологиите по-достъпни за повече общности по света”. На сайта HMD.com вече е достъпна първата версия на инструментариум за разработчици и фирми, която съдържа файлове за проектиране и информация за интегриране на софтуер. С други думи, хората и предприятията ще могат да разширят възможностите на своя телефон, за да отговаря на техните нужди.

„Потенциалът е безкраен – например, панел с модерен дизайн или такъв с допълнителна батерия, терминал за разплащане, баркод скенери или дори преносимо, свързано медицинско оборудване – това наистина е празно платно за творчество”, коментираха инициативата от HMD.

Междувременно, HMD увери, че ще продължи да предлага телефони Nokia. През лятото компанията ще пусне още един емблематичен телефон с бранда Nokia, но ще обяви партньорство и с нови марки.

Компанията започва партньорство с Mattel и култовата кукла Барби. На пазара през лятото на 2024 г. ще се появи флипфонът Барби като „нов герой в сценария на смартфон културата”. „Пускането на Барби x HMD обещава да бъде вълнуващ момент за феновете на Барби от всички възрасти”, заяви Рут Енрикес, ръководител на отдел „Потребителски продукти, издателска дейност и LBE” в Mattel за ЕМЕА.

Коментар