Apple разкри най-очаквания продукт

Apple удържа на думата си и вчера показа най-очаквания от потребителите продукт. Лично Стив Джобс, CEO на компанията от Купертино, вдигна завесата пред новото творение – таблета iPad.

Устройството, слухове за което не спираха да текат в последните месеци, ще запълни нишата между смартфоните и лаптопите. Джобс е убеден, че iPad е идеалното решение за уеб сърфиране, слушане на музика, разглеждане на снимки и набор на текст.

Шефът на Apple демонстрира работа с електрона поща, GPS възможности, календар, преглеждане на фотографии и слушане на музика от iTunes. На презентацията в Сан Франциско стана ясно също, че iPad може да се синхронизира с Mac OS и Windows.

Таблетът е снабден с 9,7-инчов мултитъч екран с резолюция 1024х768 пиксела, процесор с честота 1 GHz, флаш памет 16, 32 или 64 GB, цифров компас, Wi-Fi 802.11n и Bluetooth 2.1. Синхронизацията с персонален компютър се извършва през USB порт.

iPad e способен да възпроизвежда видео с висока резолюция. Повърхността на дисплея е устойчива към отпечатъци от пръсти. Друга важна характеристика е времето за автономна работа, което достига 10 часа с едно зареждане на батерията. В режим на изчакване iPad издържа в продължение на цял месец.

Таблетът работи с операционна ситема iPad OS,  идва в алуминиев корпус и с вграден акселерометър. Напълно съвместим е с приложенията за iPhone. Apple дори твърди, че iPad e идеалното геймърско устройство, което беше онагледено и от демонстрация с OpenGLS игра.

Стив Джобс показа и приложение за четене на книги iBooks, което се поддържа от специално пусната за целта услуга iBook Store. Вече са сключени споразумения с издателствата Penguin, HarperCollins, Simon & Schuster, Macmillan и Hachette Group, които ще доставят свои книги в iBook Store на цена от $14,99 за бестселърите.

Apple е създала и специална версия за iPad на софтуера iWork. По функционалност, приложението не отстъпва на своя аналог за Mac и е оптимизирано за работа с мултитъч дисплей.

Представители на Apple показаха също приложение за преглеждане на периодични издания и програмата Brushes за рисуване с пръсти.

Таблетът ще бъде достъпен първоначално на американския пазар, като цените започват от 499 долара за модел с 16GB и WiFi и достигат $824 за варианта с 64GB и WiFi+3G. Продажбите ще започнат след два месеца чрез оператора AT&T, който е партньор на Apple и за iPhone.

по темата: „Apple разкри най-очаквания продукт”

добавете коментар...

  1. Злетата

    Да бе мноу са зле тиа верно лайт мноу са зле горкичките. Сигур щот са толкова мноу зле затва имат по 15,68 милиарда долара приходи за първото тримесечие на 2010 г. и нетна печалба в размер на 3,38 милиарда долара“. Нека им е зле.

  2. light

    до Syllabear

    Благодаря за превода!
    мале, идва ми да започна антикампания срещу apple… много зле са тия… мислят си че всичко което лети се яде! МНОГО СА ЗЛЕ!

  3. any

    Абе ако ме питаш мене целото тва нещо ми бъгясва. Както се и чакаше, един голем тъчпод. Само че, батерията не му се сменя, така да се каже. След една година треа се фърли. То се отваря де, ма не е там работата. После 600 долара за 16 флаш, пък и какво ще качиш на толко малко. Тая голема черна рамка около екрана… то като дигитал фрейм, разбираш ли. Софтуер… на 1 гигахерц какво ще върви. Ма тва си е дет вика Стиви мобилно устройство, по цел ден ше прелистваме снимки и обложки.

  4. Syllabear

    Технологията DRM, която е вградена в новия продукт на Apple, дава възможност на Apple и техните корпоративни партньори да изключват функционалности, да блокират конкурентни продукти (особено свободен софтуер), да цензурират новини и дори да изтриват книги, видео или статии от устройствата на потребителите без тяхното съгласие – чрез постоянната и непрекъсната свързаност на iPad към интернет.

    Компютрите са изчислителни устройства с обща цел, а не инструмент за контрол над потребителя.
    Въпреки това чрез DRM Apple може да блокира инсталирането на всеки софтуер, който не е одобрен за продажба в техния магазин за приложения App Store; също така може да управлява дистанционно употребата на всяко видео, закупено от iTunes.
    На всичко отгоре Apple твърди, че премахването или заобикалането на тези ограничения от потребителя е… престъпление! (Дори когато това заобикаляне е позволено от законите Fair Use за авторските права.)

    Ако Стив Джобс и Apple наистина подкрепят креативността и свободата, както твърдят, могат да го докажат като премахнат ограниченията, които поставят същата тази креативност и свобода извън закона.

    Това е огромна стъпка назад в развитието на компютърните технологии. Ако първите компютри изискваха позволението на произвоодителя за инсталирането на всяка нова програма или функционалност, историята на компютъра би била отблъскващо тоталитарна.

    Източници:
    http://www.fsf.org/news/ibad_launch
    http://www.defectivebydesign.org/ipad

Коментар