LG отчете рекордни продажби за миналата година

Рекордни продажби от 57,1 млрд. щ.д. отчете LG Electronics за 2009 година,  бележейки ръст от 15,3%. Компанията е продала 19,5 млн. телевизора и 117,9 млн. мобилни телефона.

Постигнатите приходи са абсолютен рекорд в историята на южнокорейския гигант. Консолидираната оперативна печалба за всички корпоративни подразделения е достигнала 3,3 млрд. щ.д., обявиха от централата в Сеул.

В България LG отчита като свой основен успех 16,3% ръст на продажбите за 2009 г., но от компанията не съобщиха колко са приходите.

Годишният резултат на LG е свързан и с рекордните продажби и оборот за тримесечието октомври-декември. През този период продажбите на глобално ниво са нараснали с 6,8% спрямо същото тримесечие на 2008 г., достигайки 12,2 млрд. щ.д.

Подразделението на LG за потребителска електроника е отчело годишни продажби от 15,3 млрд. щ.д., като ръстът спрямо предходната година е 19,9%. Този резултат се дължи основно на продажбите на LCD и плазмени телевизори, които са най-бързо растящата продуктова линия на компанията – от тях LG е продала 19,5 млн. броя.

В сектора на мобилните комуникации LG наблюдава стабилен ръст на търсенето в Европа, Северна Америка и развиващите се пазари. В резултат на това дивизията Мобилни комуникации е регистрирала годишен ръст на продажбите от 13,5%. Тяхната обща годишна стойност е 14,2 млрд. щ.д. През 2009 г. в световен план са продадени 117,9 млн. броя мобилни телефона.

Продажбите в бизнес подразделението Домакински електроуреди са нараснали с 10,9%, достигайки ниво от 7,4 млрд. щ.д., въпреки понижението на цените за крайния потребител.

LG обяви и своите цели за 2010 г. Компанията ще работи за 51,3 млрд. щ.д. продажби и на тази база е определила 3,1 млрд. щ.д. за нови инвестиции. Корейският гигант предвижда, че през 2010 г. търсенето на електроника ще се повиши, тъй като световната икономика започва да се възстановява от кризата.

Според LG, основните възможности за развитие на технологичния сектор през 2010 г. ще са свързани със соларните панели, LED-технологията и новите възможности за бизнес партньорства с автомобилни производители.

Компанията очаква особено силно повишаване на продажбите в сектора на LCD телевизорите, като резултат от преминаването към цифрова телевизия. Този ръст ще се ускори и благодарение на Световното първенство по футбол и Олимпийските игри през 2010 г., във връзка с които много потребители решават да преминат към по-високо качество на изображението.

При мобилните комуникации LG ще се фокусира върху набиращата популярност категория на смартфон устройствата.

Коментар