Глобалният пазар на видеоигри претърпя спад

Комбинираните продажби на видео игри на трите най-големи пазара са претърпели 8-процентен спад през календарната 2009 година, възлизайки на 379.3 милиона копия. Това сочат последните резултати от проучването Top Global Markets, което обхваща водещите доставчици на потребителска и търговска информация за видео гейм индустрията – The NPD Group, GfK Chart-Track Limited и Enterbrain. Inc., съобщи Пулсар ООД.

Пониженията са били най-малки в Япония, където се отчита спад от 2% в продажбите на софтуер (5 на сто в конзолния софтуер и 1% при игралния софтуер за преносими конзоли).

В САЩ и Великобритания са отчетени намаления на продажбите съответно със 7% и 14 на сто. В Щатите конзолният и софтуерът за преносими конзоли е продаван респективно със 7 и 8% по-малко, докато в Обединеното кралство се наблюдава съответно 6 и 25 на сто намаление.

Продължавайки линията от 2008 г., глобалният пазар на игрален софтуер през 2009 г. отбелязва спад заради смаляващия се софтуерен пазар на PlayStation 2, който през миналата година е намалял с 57%  на база на продадени бройки (САЩ -56%; Великобритания -67%; Япония -55%).

Петте най-продавани игри през 2009 г.

1. Call Of Duty: Modern Warfare 2 (Activision) 11.86 милиона

2. Wii Sports Resort (Nintendo) 7.57 милиона

3. New Super Mario Bros. Wii (Nintendo) 7.41 милиона

4. Wii Fit Plus (Nintendo) 5.80 милиона

5. Wii Fit (Nintendo) 5.44 милиона

Източник: Top Global Markets Report

Коментар