Голяма сделка изостря конкуренцията в стрийминга

Netflix доминира на стрийминг пазара, но конкурентите не се примиряват със статуквото
(снимка: CC0 Public Domain)

Пазарът на стрийминг услуги е изправен пред нарастваща конкуренция, след като Disney обедини сили с Warner. Глобалната пазарна надпревара за поточно предаване OTT (Over-The-Top) се засилва.

Окрилени от успеха на Netflix по време на пандемията, все повече играчи навлизат в бизнеса с онлайн стрийминг. Въпреки това, тъй като дивидентите от пандемията започнаха да изсъхват, много компании са изправени пред оперативни предизвикателства и са принудени да направят промени, сочи анализ на Digitimes.

Наскоро OTT индустрията беше разтърсена от шокиращото съобщение, че Disney и Warner Bros. Discovery се обединяват, за да предложат пакет от своите видео платформи. Потребителите могат да се абонират за пакетен план, който включва Disney+, Hulu и Warner’s Max.

Според източници, този пакет ще бъде наличен в САЩ през лятото на 2024 г., както с реклами, така и във версии без реклами. Ясно е, че съюзът на медийните гиганти е създаден, за да оспори пазарното господство на Netflix.

Въпреки че са в силни конкурентни позиции, Disney+ и групата Warner Bros. Discovery все още изостават от Netflix, който е основният избор за повечето OTT абонати. Тъй като повечето зрители имат ограничено време за гледане, Disney и Warner са изправени пред оперативни проблеми и потенциални реформи. Disney вече претърпя множество кръгове на съкращения, за да се справи със загубите.

Новата пакетна маркетингова стратегия привлече вниманието, защото и двете компании са мощни конкуренти в OTT индустрията, с множество популярни IP адреси и шоута с голямо търсене. След като двете страни постигнаха споразумение, източници, запознати с OTT индустрията, заявиха, че този ход е като да създадете друг OTT гигант.

Досега много потребители предпочитаха да се абонират за Netflix, поради разнообразното и постоянно висококачествено съдържание. Ако потребителите могат да се абонират за пакет, предлагащ съдържание от Disney+, Hulu и Max на разумна цена, това може да бъде значителен стимул и потенциална повратна точка в битката срещу Netflix.

Warner Bros. Discovery коментира, че новата услуга има за цел да предостави на потребителите по-лесен избор в секторите на стрийминга и развлеченията на фона на огромния пазар.

Сътрудничеството между OTT играчи не е нещо ново. По-рано Paramount се съюзи с Apple в стрийминг платформите. Конкурентният пейзаж на OTT пазара постепенно се променя от модел на изолирано съдържание и платформи към съвместни усилия за увеличаване на конкурентоспособността срещу Netflix.

В същото време, от гледна точка на инвестиране в съдържание, предлагането на ексклузивно съдържание на собствената платформа не е жизнеспособен бизнес модел, ако не увеличи значително броя на абонатите. По-скоро разширяването на лицензирането за увеличаване на обхвата на аудиторията и облекчаването на ограниченията за лицензиране между платформите може да доведат до растеж на пазара, така че разходите за инвестиции в съдържание потенциално да бъдат възстановени.

Това обяснява защо Disney и Warner Bros. Discovery са готови да обединят усилията си. Netflix е изправена пред предизвикателства със забавяне на растежа на абонатите и дори спадове през 2022 г. и 2023 г. Въпреки това, след коригиране на бизнес стратегията и възприемане на поддържани от реклами планове, цялостните ѝ операции се подобриха. За другите играчи сътрудничеството с конкуренти може да се окаже необходимо решение, за да предизвикат лидера.

Коментар