Обявеният през декември миналата година таблет JooJoo ще се появи на пазара в края на февруари. Устройството, известно по-рано като CrunchPad, е разработено от компанията Fusion Garage.
JooJoo предоставя 12,1-инчов сензорен дисплей с резолюция 1366×768 пиксела. Конфигурацията включва 4 GB флаш памет, акселерометър и безжичен модул Wi-Fi, съобщи компанията.
Таблетът работи под управление на Unix-базирана операционна система и издържа до пет часа с едно зареждане на батерията. Тежи 1,1 кг и се очаква на цена от 499 долара.
JooJoo (ДжуДжу) е представител на ново поколение интернет таблети, продажбите на които се очаква да достигнат 4 милиона броя през тази година и 57 милиона към 2013, според ABI Research.
Основен играч в сегмента се очаква да бъде Apple, която наскоро обяви дългоочаквания таблет iPad. Изненадата обаче дойде не от самото устройство, а от неговата сравнително ниска цена (като се има предвид марката на Apple), започваща от 500 долара. Това няма как да не притесни конкурентите на "ябълката", които се надяваха, че iPad ще струва около 1000 долара.
JooJoo ще се произвежда от компанията CSL Group. Именно тя ще инвестира и в по-нататъшните разработки на Fusion Garage. Междувременно създателят на устройството води правни спорове със сайта TechCrunch, заради сходството с първоначалното име на таблета – CrunchPad.