Apple се отказва умишлено от възможността за лесен ремонт на своите устройства, включително iPhone, в полза на издръжливостта. Компанията твърди, че е „по-добре клиентите да имат тази надеждност”.
Възможността за ремонт на iPhone е основна грижа на потребителите, както и на външните сервизи, тъй като Apple не само затруднява отварянето на устройството, но заключва части, така че клиентите да отидат направо в Apple Store. Ако нямате застраховка AppleCare, ще ви струва цяло състояние да поправите счупеното стъкло или друг компонент на вашия iPhone.
Изглежда, че има причина, поради която компанията таксува сервизните услуги с безумно високи цени и въобще пренебрегва възможността за ремонти. И тя е, че Apple дава приоритет на издръжливостта на своите устройства, дори ако това ги прави по-трудни за ремонт, отбелязва WCCF Tech.
Наскоро компанията покани известния ютюбър MKBHD (Маркес Браунли) да провери тестовете за издръжливост, през които преминават всички iPhone и други устройства, преди да излязат на пазара. MKBHD демонстрира няколко теста, проведени от Apple, които гарантират, че устройствата наистина са надеждни.
Маркес Браунли също се срещна с ръководителя на хардуерния инженеринг на компанията Джон Тернус, който разказа за издръжливостта и възможността за ремонт на устройствата на Apple и какви мерки се предприемат за балансиране на двата подхода.
Тернус заяви, че Apple тества повече от 10 000 единици от един продукт, преди да бъде пуснат на пазара, и ако има някакви други опасения, компанията ще ги добави като част от своя пакет за тестване в бъдеще. Това е сериозен разход само за тестване на издръжливостта на устройствата и има основателна причина Apple да го прави.
Възможността за ремонт обаче е сериозен проблем на потребителите на iPhone и техническите специалисти в независимите сервизи, наред със сумата, която Apple таксува за поправка на нейните устройства.
За разлика от лесните ремонти, Apple обръща много внимание на издръжливостта на устройствата, което е по-добрият вариант както за клиента, така и за планетата, казва Джон Тернус. Компанията е предубедена в подхода си към издръжливостта и смята, че за да постигне надеждност на продуктите си, си струва да направи ремонтите по-трудни.
„Обективно е по-добре за клиента да има тази надеждност”, казва Тернус, „и в крайна сметка е по-добре за планетата, тъй като процентът на неуспехите, откакто стигнахме до този момент, рязко е намалял”.
Трябва да се признае, че продуктите на Apple са изключително издръжливи. iPhone е оцелявал работоспособен след падане от самолет и престой на дъното на река в продължение на седмици. Всичко това може да се отдаде на опитите на Apple да направи iPhone и други свои продукти по-издръжливи чрез обширните си тестове.
Ако претеглим двата подхода, издръжливостта и възможността за ремонт, първият надделява, признава Тернус. „Така че можете да направите математиката и да разберете, че има праг, при който, ако мога да го направя [iPhone] толкова издръжлив, тогава е по-добре да бъде малко по-труден за ремонт”.
Докато компанията се застъпва в полза на издръжливостта, сервизите на трети страни настояват за тяхното право на ремонт. Тъй като повечето устройства имат стъклена плоча отпред, отвътре или отзад, сервизите трябва да имат право да изискват по-лесна ремонтируемост.
В крайна сметка всичко се свежда до лични предпочитания, но ако устройството е достатъчно издръжливо, за да не се налага ремонт, това е победа за Apple.