AI инструмент помага на пациенти срещу болката

Пациент, използващ технологията с изкуствен интелект Phoenix на Sword Health
(снимка: Sword Health)

Стартиращата компания за управление на болката Sword Health обяви ново решение с изкуствен интелект, наречено Phoenix, с което пациентите могат да говорят за насоки чрез виртуални физиотерапевтични сесии.

Sword, основана през 2015 г., предлага дигитални инструменти, за да помогне на пациентите да се справят с болката от дома си и да избегнат други лечения като опиоиди и хирургия, отбелязва CNBC в репортаж за иновацията.

Компанията използва AI в своите продукти от пускането си на пазара, но главният изпълнителен директор Вирджилио Бенто казва, че Phoenix предлага на потребителите по-човешко изживяване.

Phoenix е проектиран да изпълнява работата на специалист по грижи. Бенто пояснява, че пациентите трябва да се чувстват така, сякаш имат физиотерапевт в домовете си. Те могат да говорят директно с Phoenix за това как се чувстват, а новият AI „специалист” е способен да отговори, да предложи обратна връзка и да коригира трудността и продължителността на сесията в реално време.

Пациентите се присъединяват към сесиите с помощта на таблет от компанията, който може да проследява тяхното движение. Phoenix следи напредъка им и след всяка сесия обобщава данни за ефективността и ги изпраща на един от човешките лекари на Sword за преглед.

Бенто твърди, че изкуственият интгелект на Sword в момента е в състояние да анализира движението и да предоставя проста обратна връзка, но Phoenix е по-разговорен. Способността на AI технологията да анализира данните на пациентите и да генерира препоръки също помага на клиницистите на компанията да работят по-ефективно.

Phoenix предлага промени за следващата сесия на пациента, както и последващо съобщение за завършената сесия. Бенто пояснява, че човешкият клиницист решава дали да приеме, отхвърли или редактира тези препоръки. Клиницистите на Sword имат власт да определят какви упражнения са подходящи за даден пациент, така че Phoenix не взема никакви решения самостоятелно.

„Това е здравеопазване, така че винаги ще имате нужда от окончателно [човешко] одобрение”, казва Бенто в интервю. „Имаме силни предпазни огради по отношение на това как правим нещата”.

Пациентите могат да се запишат за сесиите на Sword, ако те се поддържат от техния работодател или техния здравен план. Компанията вече е провела повече от 3 милиона AI сесии с пациенти. Sword е фокусирана върху бизнес клиенти, но би искала да направи своите решения достъпни за всички.

Sword също така обяви, че е привлякла 100 милиона долара при вторична продажба, за да осигури ликвидност за настоящи и бивши служители и ранни инвеститори. Компанията прогнозира, че ще стане печеливша тази година, но е събрала допълнителни 30 милиона долара при първична продажба, за да актуализира своята оценка.

Sword е привлякла общо 340 милиона долара и се оценява на 3 милиарда долара. В края на 2021 г. компанията беше оценена на 2 милиарда долара. Комбинация от нови и съществуващи инвеститори са участвали в поредния кръг на финансиране, някои от които не желаят да бъдат назовани. Рискови фирми като Khosla Ventures, Founders Fund и General Catalyst преди това са инвестирали в компанията.

Sword тества Phoenix с пациенти, използвайки своя продукт за дигитална физиотерапия „Thrive”. Компанията ще продължи да го предлага на повече пациенти и с другите си продукти, включително решението за здраве на таза, наречено „Bloom”, през следващите месеци.

Коментар