Две иновации на Honor, захранвани от вграден в устройството изкуствен интелект, се грижат за здравето на потребителите и въвеждат ново ниво на сигурност и защита. Това са технологиите AI Defocus Eye Protection и AI Deepfake Detection, които компанията обяви на MWC 2024 в Шанхай по време на презентация „Синергията човек-AI: Интелигентните устройства ще подобрят живота на човека”.
В глобален мащаб се наблюдава увеличение на случаите на късогледство, причинено от дългосрочното използване на екрани. Технологията AI Defocus Eye Protection използва изкуствен интелект, за да симулира дефокусиращи очила на дисплея на смарт устройството и така да защити очите.
Доказано е, че носенето на дефокусиращи очила е благоприятно за здравето на очите, тъй като те умишлено предизвикват контролирано разфокусиране в периферното зрително поле на потребителя, за да поддържат ясно централно зрение. Този ефект създава променено зрително възприятие, което забавя процеса на удължаване на окото, водещ до късогледство.
AI Defocus Eye Protection намалява преходното късогледство на потребителите средно с 13 градуса след четене в продължение на 25 минути, като някои потребители изпитват максимално намаление от 75 градуса . Така Honor технологията преминава границата отвъд превенцията и облекчава здравословен проблем на потребителя.
Втората функция, AI Deepfake Detection, помага за намаляване на измамите. Тя изследва информацията кадър по кадър за елементи като зрителен контакт, осветление, яснота на изображението и възпроизвеждане на видео, за да идентифицира несъответствия, които са незабележими за човешкото око. По този начин AI Deepfake Detection спомага за предотвратяване на измами и откриване на дигитално манипулирано съдържание.
AI Deepfake Detection е обучена от голяма база данни от видеоклипове и изображения, свързани с онлайн измами, което позволява на изкуствения интелект да извършва идентификация, проверка и сравнение в рамките на три секунди. Когато функцията открие синтетично или променено съдържание, тя незабавно подава предупреждение за риск към потребителя, за да го възпре да продължи да се ангажира с потенциалните измамници.