Lenovo публикува своя 18-ти годишен доклад за околна среда, социална сфера и управление (ESG), в който сподели напредъка си по отношение на целите за намаляване на емисиите до 2030 г., участието си в кръговата икономика, представителството на жените на технически длъжности, доброволните инициативи на своите служители и управлението на изкуствения интелект.
„През последната година изкуственият интелект предостави безпрецедентни възможности”, сподели Юанцин Ян, главен изпълнителен директор на Lenovo. „Ясно е, че AI ще бъде основен приоритет и ще оказва влияние върху нашия бизнес през следващите години и ние осъзнаваме своя дълг да използваме тази технология, за да подобрим живота на хората по света, като същевременно сведем до минимум нейното вредно въздействие върху планетата”, допълни той.
Lenovo обяви за първи път визията си за по-интелигентен изкуствен интелект за всички на Lenovo Tech World през октомври 2023 г. Оттогава насам компанията пусна в експлоатация асистирано от AI решение за проследяване на производствените си емисии в реално време, AI-захранван енджин, който подпомага клиентите да следят приблизително техните ИТ емисии, и множество инициативи с широко социално въздействие:
- подпомагане на комуникацията на хора с увреден слух;
- запазване на гласа на човек, страдащ от амиотрофична латерална склероза;
- свързване на организации с нестопанска цел с надеждни AI източници и ресурси;
- гарантиране, че собствените AI решения на Lenovo се следят за достъпност и лесно приобщаване, наред с други фактори за AI отговорност.
Lenovo е на път да изпълни първия етап от процеса към нулеви емисии – своите краткосрочни цели до 2030 г. Компанията е постигнала напредък по отношение на целите си за 2030 г. за намаляване на емисиите от първи и втори обхват с 50%, а интензитета на емисиите от трети обхват – с 66,5% от закупени стоки и услуги, 35% от продадени продукти и 25% от транспорт и дистрибуция нагоре по веригата.
Компанията продължава да увеличава участието си в кръговата икономика чрез използване на устойчиви материали, рециклиране и изхвърляне на активи. От 2017 г. насам Lenovo е увеличила своята повторна употреба и рециклиране на продукти с близо 40% чрез своите програми за обратно приемане на продукти. Компанията е използвала повторно или рециклирала повече от 94 000 тона продукти чрез PELM програми от 2020 г. насам – тегло отговарящо на 87 милиона лаптопа ThinkPad.
В допълнение към въздействието върху околната среда, Lenovo работи за увеличаване на разнообразието, приобщаването и достъпа до технологии вътрешно и външно. В тазгодишния си доклад Lenovo отчита 29% представителство на жени на технически позиции, което е водещо в индустрията.
Lenovo продължава да се стреми и към увеличаване на разнообразието при ръководните си позиции, като работи за постигане на 27% представителство на жените по света и 35% представителство на исторически пренебрегвани таланти в САЩ до фискална година 2025/26.
Компанията акцентира и върху споделянето на своите по-интелигентни технологии с общността, като отчита 21 млн. щатски долара за филантропски инициативи по света. Доброволчеството на служителите се увеличава с 40% по време на ежегодния Love on Month of Service през 2023 г.