Български стартъп пусна AI платформа за набиране на кадри

Намирането на подходящите кадри в ИТ сектора е сложен процес, а основателите на TalentSight – Тодор Ранчев (вляво) и Александър Геков – се опитват да го опростят и направят по-ефективен със своята AI платформа (снимка: TalentSight)

Български стартъп разработи и пусна иновативна платформа за набиране на кадри в ИТ сферата. TalentSight е предназначена за нуждите на рекрутърите у нас, като синтезира информация от публичните профили на специалисти в технологичния бранш и подрежда резултатите по най-добро съответствие на ключовите характеристики, предоставя инструменти за комуникация чрез персонализирани съобщения и позволява проследяване на цялата история от взаимодействието с кандидатите.

TalentSight е базирана на изкуствен интелект, който анализира обстойно профилите и проектите на професионалистите, достъпни свободно в онлайн пространството. Използва интеграции с някои от най-популярните платформи, сред които LinkedIn, Github и Stackoverflow. По този начин системата улеснява значително работата на рекрутърите и позволява дори на младши HR специалисти да достигнат бързо до правилния кандидат.

Основатели на TalentSight са няколко млади момчета, софтуерни инженери. Заедно напускат работните си места и се заемат с обща цел – да разрешат наглед непреодолими предизвикателства в сектора, с които те самите са се сблъсквали.

„Намирането на подходящите кадри в нашия сектор е сложен процес. Обичайно изисква години опит и множество натрупани познания, тъй като техническата информация е строго специфична. Наблюдавахме и че специалистите по подбор не използват достатъчно широк набор от методи за търсене, тъй като разчитат на текущите решения на пазара. По този начин се пропускат кадри, които често са най-подходящите за дадена позиция, и обстоятелствата се усложняват както за рекрутърите, така и за кандидатите. Така решихме да създадем продукт, който да подпомогне и двете страни, спестявайки им време, усилия и ресурси”, сподели един от създателите, Александър Геков.

TalentSight успява да разшири именно кръга от правилните специалисти. Предоставя информация и за т.нар. „пасивни кандидати”, съставляващи 70% от общия брой наети служители, според проучване на LinkedIn. Тези лица обичайно разполагат с по-висока квалификация и често техните профили са най-подходящите за дадена позиция. Те обаче трябва да се търсят проактивно, тъй като в стандартните „job boards” е достъпна информация само за активно търсещите работа, които са едва 30% от целия пазар.

„Подходихме доста смело с идеята си да интегрираме изкуствен интелект. В тази сфера той навлизаше със значително по-бавни темпове и в началото изглеждаше трудно да му намерим приложение, въпреки че бяхме сигурни, че сме на прав път. В крайна сметка се оказа точно така”, сподели Тодор Ранчев, който също е в основата на TalentSight.

Платформата предлага и редица други предимства. Разполага с опция за създаване на персонализирани съобщения, отново с участието на изкуствен интелект, за установяване на първоначален контакт със съответния кандидат. Съобщенията се генерират в платформата, но се изпращат автоматично през LinkedIn. Съобразяват се с профила на избраното лице и са подбрани така, че да изградят лична и ангажираща комуникация.

Стартъпът вече е сключил партньорства с големи ИТ компании в България и си сътрудничи с организации в HR сферата. Засега оперира основно на пазара у нас, но с перспектива да се разрасне и на международно ниво.

Коментар