ChatGPT удвои аудиторията си за една година

200 милиона потребители седмично ползват услугите на ChatGPT
(снимка: CC0 Public Domain)

Броят на седмичните активни потребители на изкуствения интелект ChatGPT вече надхвърля 200 милиона – двойно повече отколкото преди година, съобщи разработчикът OpenAI. Това постижение е още по-значимо, като се има предвид фактът, че конкуренцията на пазара на чатботове с изкуствен интелект нараства.

ChatGPT остава лидер в генеративните AI чатботове, но това е изключително конкурентно пространство, тъй като други технологични играчи също пускат чести актуализации на своите решения с надеждата да завладеят пазарен дял.

OpenAI се похвали, че 92% от компаниите от Fortune 500 използват нейните продукти, а употребата на автоматизираните API се е удвоила от юли, когато беше въведен езиковият модел GPT-4o.

„Сега хората използват нашите инструменти в ежедневието си, като правят реални промени в области като здравеопазване и образование. Нашите решения помагат при рутинни задачи, решаване на сложни проблеми или отприщване на креативността”, коментира главният изпълнителен директор на OpenAI Сам Алтман пред Axios.

Пазарът на езикови модели остава поле на ожесточена конкуренция на компании като Microsoft, Google, OpenAI и Meta, всяка от които се опитва да накара повече хора да използват нейните AI продукти. Meta по-рано съобщи за значително увеличение на изтеглянията на своите езикови модели с отворен код Llama.

Коментар