Леки и бързи са добрите уеб приложения

Уеб приложенията трябва да бъдат леки за работа и бързи, за да завоюват потребители. Друг ключов фактор за успеха е дружелюбността на приложенията към системите за търсене, смята известният венчърен инвеститор Фред Уилсън от Union Square Ventures.

Освен да отговаря на нуждите на потребителите, уеб софтуерът трябва да има и собствени, неповторими характеристики, които го отличават от конкурентите, казва още Уилсън в своята реч на конференцията Future of Web Apps, проведена тази седмица в Маями Бийч, Флорида.
Препоръките на Уилсън са ценни за уеб индустрията, тъй като именно под негово влияние бяха дадени първоначалните инвестиции на стартъпи като Twitter, Foursquare, Boxee, Delicious и FeedBurner.
Ако уеб приложенията работят бавно, потребителите ще се разочароват от тях. Ето защо скоростните характеристики трябва да бъдат заложени още в етапа на проектиране.
Полезността на приложенията не трябва да бъде обременена от купища ненужни детайли. От гледна точка на дизайна, успешното уеб приложение се отличава с неголям брой елементи на интерфейса, свободно работно пространство и едър шрифт.
Един от факторите за успеха се явява несъмнено адекватността на приложенията спрямо системите за търсене. Съдържанието трябва да се индексира лесно от Google. Важна е също интеграцията с популярните социални мрежи като Facebook и Twitter, тъй като те осигуряват приток на нови посетители.
Като цяло, уеб приложенията трябва да са проектирани така, че дори и сложните действия да доставят удовлетворение на потребителите.

Коментар