Марк Зукърбърг, главният изпълнителен директор на Meta (компанията зад Facebook и Instagram) вече е вторият най-богат човек в света, след като изпревари Джеф Безос, бившия CEO и президент на гиганта в онлайн търговията Amazon.
Нетното състояние на Зукърбърг достигна 206,2 милиарда долара в четвъртък, според индекса на милиардерите на Блумбърг, надминавайки богатството от 205,1 милиарда долара на Безос, съобщи CNBC. Съоснователят на Facebook сега изостава само от шефа на Tesla Илон Мъск с приблизително 50 милиарда долара, според индекса.
С дял от 13% в Meta, Зукърбърг е увеличил нетното си състояние със 78 милиарда долара от началото на годината, повече от който и да е друг член на 500-те най-богати хора, следени от индекса на Блумбърг.
Акциите на Meta затвориха на рекордно високо ниво от $582,77 в четвъртък, което представлява приблизително 68% скок от началото на януари, когато акциите на компанията се търгуваха за $346,29.
Изкачването на Зукърбърг до второто място в индекса подчертава как личното му богатство се е увеличило заедно с ентусиазма на инвеститорите относно нарастващите печалби на гиганта в социалните медии тази година.
През 2024 г. Уолстрийт непрекъснато приветства Meta, тъй като компанията постоянно отчита тримесечни печалби, които надминават прогнозите на анализаторите. През юли Meta съобщи, че продажбите ѝ през второто тримесечие са нараснали с 22% до 39,07 милиарда долара, отбелязвайки четвърто поредно тримесечие на ръст на приходите, надхвърлящ 20%.
Meta посочи огромните си инвестиции в изкуствен интелект като причина за ръста на продажбите си, подобрявайки ефективността на своята платформа за онлайн реклама. Системата за онлайн рекламиране на компанията претърпя голям неуспех през 2021 г., когато Apple въведе актуализация на поверителността на iOS, която отслаби способността ѝ да проследява потребителите в мрежата.
През февруари 2022 г. Meta обяви, че промените в поверителността ще ѝ струват 10 милиарда долара приходи. В края на същата годината Зукърбърг въведе основен план за съкращаване на разходите, който продължи през 2023 г. и в крайна сметка доведе до загуба на работните места на 21 000 служители, или приблизително една четвърт от работната сила на компанията.
Инвеститорите реагираха положително на съкращаването на разходите на Meta, докато онлайн рекламният бизнес на компанията започна да се възстановява и беше подкрепен от мащабните кампании за дигитални реклами от свързаните с Китай търговци на дребно Temu и Shien.
Докато Meta продължи да харчи милиарди долари за технологии за виртуална и разширена реалност, необходими за поддържане на футуристичната концепция на метавселената, инвеститорите станаха по-толерантни към инвестициите, стига основният рекламен бизнес на компанията да остане здрав.
Миналата седмица Meta представи своите очила с разширена реалност Orion AR, които събраха положителни отзиви от хората, тествали прототипа.