КЗК глоби Пловдивския панаир

Комисията за защита на конкуренцията наложи глоба в размер на 66 876 лв. на Международен панаир Пловдив АД за неизпълнение на задължение по ЗЗК, свързано с подаване на уведомление за концентрация.

С решение от октомври миналата година КЗК образува производство по самосезиране за евентуално извършено нарушение от страна на дружеството при придобиване на 100% от капитала на Евроком България ЕООД, извършено през септември 2008 г.
Направеният пазарен анализ показва, че придобиването на целия капитал на Евроком България от страна на Международен панаир Пловдив не е оказало негативно влияние върху конкурентната среда на пазара на телевизионно съдържание в страната.
Съгласно чл. 24, ал. 1 от ЗЗК (отм.) обаче предприятията са длъжни да уведомят Комисията за намерението си да осъществят концентрация, когато общият оборот за предходната приключила финансова година на участниците в концентрацията на територията на страната надхвърля 15 млн. лв. При оценяване на сделката се установи, че общият оборот на дружествата надхвърля прага, предвиден в закона.
Неспазването на задължението за нотификация е сериозно нарушение на правилата на конкуренция, посочват от КЗК. Едва след оценката на дадена сделка Комисията може да стигне до извода дали тя е в състояние да доведе до антиконкурентен ефект на съответния пазар или не.

Коментар