TechNews.bg
E-обществоВодещи новиниНовиниТоп новини

Проучване: AI няма да замени учителите

Над половината от учителите и държавните служители по света смятат, че учителите няма да бъдат заменени от AI (снимка: CC0 Public Domain)

Ново проучване дава отговори на някои от ключовите въпроси за бъдещето на английския език, залегнали в книгата “The Future of English: Global Perspectives” (Бъдещето на английския език: Глобални перспективи), както и за влиянието на изкуствения интелект в преподаването по английски. В проучването, представено от British Council, участваха общо 1792 професионалисти в областта на образованието, предимно учители, администратори и държавни служители от 92 държави.


Резултатите показват, че 60% от анкетираните по света вярват, че английският „определено” ще остане най-разпространеният език в света. Европа е регионът в света с най-висок процент специалисти (49,6%), които казват, че страните, в които се говори само английски език, „вероятно” ще бъдат ощетени в бъдеще, следвани от 19,9%, които казват, че тези страни „със сигурност” ще бъдат засегнати.

В Европа има баланс между респондентите, които смятат, че учителите ще бъдат „частично” засегнати от изкуствения интелект (48,2%), и тези, които казват „не” (43,5%). Разглеждайки глобалните резултати по длъжности, 50,9% от учителите и 51,3% от държавните служители по света отговарят, че учителите няма да бъдат заменени от AI.

“Образованието, подобно на други сектори, е повлияно от използването на AI. Технологиите не променят това, което правим, а начина, по който го правим”, каза Мина Пател, съавтор на книгата “Бъдещето на английския език: Глобални перспективи” и ръководител на изследователската програма Бъдещето на английския език.


“Изкуственият интелект няма да замени учителите, защото младите хора, които учат езици неофициално, са и тези, които казват, че се нуждаят от учители, които да ги напътстват. Това означава, че ролята на учителя е фундаментална и че все още се нуждаем от подкрепата и структурата, които образователните системи могат да осигурят”, допълни той.

Що се отнася до ученето, 44% от анкетираните по света смятат, че изучаващите английски език „частично” научават правилните неща за бъдещето си, следвани от 29%, които казват, че ги учат „напълно”.

Сред европейските участници 58,7% са отговорили с „да, частично”, докато само 2,5% – с „да, напълно”. 23,6% от участниците изразиха съмнения по тази тема, като отговориха „не съм сигурен/на”.

Изкуственият интелект сега се разглежда като възможност за нестандартно мислене и отвъд неравенството. Като се има предвид тази реалност, Пател отбелязва значението на това „учителите да не останат назад” в ситуация, в която учениците знаят повече за технологиите и са в състояние да ги използват по по-интелигентен начин от своите учители.

Експертът смята, че сега е подходящият момент за специалистите в областта на образованието да определят коя методология трябва да ръководи използването на новите технологии, а не обратното, за да поддържат квалификацията и възможностите на учителите.

още от категорията

Изкуствен интелект открива интернет зависимост с 86% точност

TechNews.bg

7 тенденции в изкуствения интелект през 2026 г.

TechNews.bg

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

Коментари