Изкуственият интелект се превръща в неразделна част от развитието на Google. Повече от една четвърт от новия код на компанията е създаден с помощта на AI, след което се проверява от инженери, разкри главният изпълнителен директор Сундар Пичай.
Последните финансови резултати на Google, обявени вчера, подчертават централната роля, която AI играе в успехите на корпорацията, отбелязва The Verge. Приходите и печалбите на Google превишиха очакванията на анализаторите, благодарение на изкуствения интелект, облачните услугите и рекламата.
Резултатите за третото тримесечие потвърждават, че AI оказва значително влияние не само върху разработването на продукти, но и върху растежа на приходите на компанията. Alphabet, компанията-майка на Google, отчете приходи от 88,3 милиарда долара, като 76,5 милиарда долара идват от подразделението за услуги на Google, което Бележи ръст от 13% на годишна база.
Подразделението Google Cloud, което предлага AI инфраструктура за корпоративни клиенти, генерира приходи от 11,4 милиарда долара, което е с 35% повече на годишна база.
Оперативните приходи на компанията също бележат значителен ръст. По-конкретно, услугите донесоха на компанията 30,9 милиарда долара, което е значително повече от миналогодишните 23,9 милиарда долара, а оперативната печалба на Google Cloud достигна 1,95 милиарда долара, в сравнение с 270 милиона долара година по-рано. Това увеличение потвърждава, че въвеждането на AI е позволило на Google да увеличи рентабилността на съществуващите си бизнеси.
Днес Google активно популяризира AI продукти, предлагайки иновативни решения за крайни потребители и корпоративни клиенти. Тези иновации включват персонализирани AI чатботове, базирани на модела Gemini AI (наречен Gems), автоматично водене на бележки с AI в Google Meet и генериративни AI инструменти за създатели на съдържание в YouTube. Линията смартфони Pixel 9, която получи положителни отзиви, също се сдоби с AI.
Според CEO-то Сундар Пичай, новите AI функции разширяват възможностите за търсене и позволяват на потребителите да намират информация по-ефективно. В Google Cloud продуктите с AI помагат за привличане на нови клиенти и укрепване на партньорствата със съществуващите.
За първи път от четири тримесечия приходите на YouTube надхвърлиха 50 милиарда долара, включително приходи от реклами и абонаменти. Това подчертава как AI помага на една компания да укрепи позицията си и да разшири обхвата си, с пряко въздействие върху нейната рентабилност.
Google обаче е изправен пред сериозни правни предизвикателства. През август тази година компанията беше призната за монополист на пазарите за търсене и реклама като част от дело, заведено от Министерството на правосъдието на САЩ (DOJ). Съдебните процедури са навлезли в етап на обсъждане на възможни мерки, като едно от предложенията е разделяне на дружеството.
Подобно развитие може да повлияе на стратегическите планове на Google и да принуди компанията да преразгледа подхода си към монетизацията и как поддържа пазарната си позиция.