Как цифровото разпространение на игри победи скептиците

Развитието на цифровото разпространение на игри превърна бързият SSD с голям капацитет в основно устройство за повечето геймъри (снимка: CC0 Public Domain)

Промяната, която цифровата дистрибуция донесе в индустрията на игрите, революционизира не само начините за придобиване, съхранение и преживяване на игрите, но и начина, по който те се публикуват. 

Цифровото разпространение на видеоигри започва през 1980-те години, когато Atari 2600 въведе услугата GameLite, припомнят от Samsung. Тя позволи на играчите да наемат игри за кратък период от време и нямаше голям успех. Повечето от устройствата на пазара по това време все още използваха физически носители, като например дискети или компактдискове. Това налагаше на играчите сменяме носителите по време на инсталирането и дори по време на самата играта. 

Преодоляване на скептицизма

В началото хората се отнасяха скептично към цифровото разпространение на видеоигри. Много от тях се съмняваха в сигурността и удобството на тази услуга. Издателите се страхуваха да загубят контрола върху продажбите на своите продукти и от възможни проблеми с пиратството. Играчите, които бяха свикнали да купуват физически копия, се опасяваха, че ще загубят ценните си колекции и ще имат проблеми с достъпа до игрите си в случай на повреда.

С течение на времето популярността на цифровото разпространение сред геймърската общност бавно нараства, благодарение на незабавния достъп до игрите, липсата на физически носители и по-плавния процес на актуализация. В крайна сметка скептиците изчезнаха и цифровото разпространение на игри се превърна в новата норма в гейминг индустрията.

Игрите стават все по-големи

Геймингът се развива изключително бързо и съвременните игри стават изключително сложни. Техните богати карти, зашеметяващи визуални ефекти и усъвършенстван звуков дизайн изискват повече дисково пространство.

Компютърното издание на Grand Theft Auto III, което излезе през 2002 г., се нуждаеше само от 500 MB дисково пространство, което беше стандартно изискване по онова време. Сега за играта Grand Theft Auto V, чиято премиера се състоя през 2013 г., са необходими 120 GB дисково пространство – 240 пъти по-голямо в сравнение с предшественика. Някои играчи може би се притесняват, къде ще съхраняват предстоящата игра Grand Theft Auto VI, която със сигурност ще изисква още повече дисково пространство и бърз SSD диск. 

Подобни промени оказват пряко влияние върху начина, по който играчите управляват дисковото си пространство. Тъй като всяка година игрите стават все по-големи и по-сложни, играчите се нуждаят не само от дискове с голям капацитет, но и от бързи устройства, които позволяват на игрите да работят и да се зареждат гладко.

Трябва ли ни SSD?

Развитието на цифровото разпространение на игри и увеличаването на системните изисквания превърнаха диска с голям капацитет в основно устройство за повечето геймъри. Плавното зареждане, инсталиране и управлението на постоянно нарастващия брой нови игри изискват много дисково пространство и високи скорости на четене. 

Ако си търсите нов диск, помислете за SSD NVMe устройство, което може да съхранява до 4 TB данни и да постига скорости на четене до 7450 MB/s, съветват от Samsung. Такъв SSD гарантира както огромно количество дисково пространство за игриге, така и желаната от всеки геймър висока скорост.

Коментар