Японската автомобилна компания Honda Motor започва производството на твърдотелни батерии. Това е преломен момент в ерата на електрическите превозни средства, който ще увеличи пробега им 2,5 пъти. Линията ще заработи през януари 2025 г
Honda планира да удвои пробега на електрическите си превозни средства до края на 2030 г., когато ще започне да използва изцяло твърдотелни батерии, заяви шефът на изследователския отдел на компанията, цитиран от Ройтерс.
До края на това десетилетие твърдотелните батерии, които ще заменят течните литиево-йонни батерии, ще удвоят пробега на електромобилите, а към 2040 г. ще го увеличат повече от 2,5 пъти, обеща Кейджи Оцу, президент на Honda R&D.
Автомобилни производители и доставчици на батерии по целия свят разкриха планове за разработване на твърдотелни батерии, рекламирани като ключова технология за създаване на по-дълготрайни, по-безопасни и по-евтини електрически превозни средства на фона на забавящите се продажби на EV.
„Това е преломен момент в ерата на електрическите превозни средства”, каза Оцу пред репортери в пилотната производствена линия за твърдотелни батерии на Honda в Точиги, северно от Токио. Компанията инвестира 277 милиона долара в пилотната линия, почти половината от които са субсидии от японското правителство.
Honda ще пусне пилотната линия през януари, каза Оцу. Целите на компанията за следващите пет години включват също намаляване на размера на батерията с 50%, теглото с 35% и цената с 25% от настоящите нива.
Honda планира да увеличи годишното производство на електрически превозни средства до повече от 2 милиона единици до 2030 г. Компанията преследва 40% дял на електрическите автомобили и превозните средства с горивни клетки в глобалните си продажби до 2030 г. и 100% до 2040 г.
Оцу добави, че Honda „няма причина да не продава” своите твърдотелни батерии на други компании, ако това е от полза за нея и нейните партньори.
Всичко е ок .полека полека ще се въведат електро автомобилите масово но и ДВГ не стой модернизират го Форд,Мерцедес,Ауди,все реномирани фирми.Лично мисля че когато 1КВат.мощност стане 1кг тегло на акумулатора Ел колата ще стане Ок.добре е че се хващат Японци Китайци Германци САЩ.с това
Не е лесно да си дебил!
Твърдителни батери и ще си ги слагат отзад.а на японките и отпред.АМИН.
От пръдня боя
Добре, че си ти да ги светнеш какви балъци са и не слушат скомряците от Балканите.
Я виж немската разработка за прилагане на нано технологии в стария тип акумулатори, Душко
То пък ние преливаме от акъл,забихме си икономиката,подарихме си изкопаемото злато и няма да ми стигне мястото да напиша с това какви стратези ни управляват от 30 години!
Братята японците,за кой ли път, доказват НЕЗНАНИЕ за уравнението “МАСОВ EV”=f(x,y,z).Съответно, те ПАК ОСТАВАТ ВСТРАНИ от истината и пак правят поредното Недоразумение.Оказва се, акълът отказва да им дойде и ще берат още ядове, КАКВОТО И ДА ПРИКАЗВАТ.Накратко, имаме поредния кьорфишек.
Те така и с ядрения синтез 😀
Тая новина вече колко пъти я четохме от различни компании. От 2013 Тойота ги започна тия батерии и всяка година променя бизнеса “из основи” 🙂