Най-бързият кабриолет с електрическо задвижване, Maserati GranCabrio Folgore, вече е наличен на българския пазар, съобщиха от представителството на марката – Ауто Италия. Моделът има мек сгъваем покрив и четири пълноценни места.
Folgore (от италианската дума за мълния) има максимална мощност 761 конски сили, максимален въртящ момент от 1350 Нм, ускорява 0 до 100 км/ч само за 2,8 секунди и развива максимална скорост до 290 км/ч.
Задвижването на GranCabrio Folgore e базирано върху технологии, първоначално разработени и тествани във Formula E. Автомобилът ползва 800-волтова електрическа архитектура, която позволява бързо зареждане с до 270 кВт (100 км пробег за 5 минути).
Folgore е оборудван с три мощни 300-киловатови електромотора с постоянен магнит и литиево-йонна батерия, която осигурява пробег от 447 км с едно зареждане (WLTP цикъл), при средна консумация на енергия 22,4 кВтч/100 км.
Покривът на кабриолета се сгъва само с един жест за 14 секунди (може да го прави и в движение при скорост до 50 км/ч). Предлага се в пет цвята и може да се управлява с докосване на сензорния екран или с обикновен жест – с плъзгане на пръст надясно и задържане за отваряне и същият жест, но наляво, за затваряне.
Всички версии на Folgore идват с вградена в седалките система за затопляне на вратовете на шофьора и пътника до него със струи горещ въздух, която се може да се регулира в три различни степени.
Новият GranCabrio споделя дизайна на GranTurismo и подобно на хиперколата MC20 има вертикални предни светлини. Предният капак следва концепцията Cofango – комбинация от италианските думи за капак и калник, защото тук на практика те представляват един-единствен елемент. На предната броня е легендарният “Тризъбец” – емблемата на Maserati.
Задните светлини са познати от GranCabrio, и са смесица от класическия “бумеранг” на Maserati от миналото, и очертания на харпун. Ефектно екстериорно и интериорно светлинно шоу се активира при приближаването на ключа. По желание, колата може да се отключва и заключва сама при приближаване и отдалечаване на собственика.
Над 65% от новото GranCabrio е направено от алуминий, за понижаване на теглото. Използвани са също магнезий и високоякостна стомана. Въпреки допълнителното укрепване и сложния механизъм на покрива, кабриолетът е само с 80 кг по-тежък от GranTurismo.
Maserati GranCabrio Folgore има по-големи задни (21” 295/30) и по-малки предни гуми (20” 265/35) – решение, което подобрява пътното поведение. Два от електромоторите са монтирани отзад, задвижвайки индивидуално всяко от задните колела. Третият електромотор задвижва предните колела. Всеки от агрегатите се управлява индивидуално чрез VDCM системата на Maserati, която е “мозъкът” на автомобила.
Литиево-йонната батерия, която се произвежда в Торино в завода Mirafiori Battery Hub, има капацитет от 92,5 кВтч и може да отдава до 610 кВт. Батерията е с Т-образна форма, така че модулите ѝ да не се намират под седалките, и не увеличава височината на автомобила. Ниският център на тежестта подобрява допълнително пътното поведение.
Folgore предлага четири режима на шофиране: Max Range с максималната скорост до 130 км/ч, стандартен GT – до 80% от мощността, Sport на 100% и Corsa за екстремно преживяване. В двата най-спортни режима водачът може да използва Launch Control за светкавични стартове без превъртане на колелата.
Интериорът на GranCabrio Folgore комбинира познатото италианско занаятчийско майсторство и традиционните благородни материали с нови, високотехнологични и екологични решения – резултатът от това е най-луксозният кабриолет на пазара у нас.
Вътрешността е естестична, функционална и удобна. Съчетаването на сензорни екрани, гласови команди и управление с жестове е позволило таблото да бъде изцяло освободено от физически бутони. Седалките са спортни, но удобни, с вградени подглавници, с 18 различни настройки и отопление.
GranCabrio Folgore разполага с три сензорни дисплея – за приборите пред водача, централен за информационната система и един по-малък за управление на функции като климатична система и седалки.
Информационната система позволява безжично свързване на Apple CarPlay и Android Auto, като могат да се свържат едновременно два телефона. Емблематичният часовник на централното табло е вече дигитален и може да служи като компас, уред за измерване на странично ускорение и хронометър, а също и за задействане на гласовия асистент. Мултимедийна система е последното поколение на Maserati Intelligent Assistant (MIA), основата на Android Auto.
Folgore е стандартно оборудван с десетки електронни системи за безопасност от второ ниво, вкл. самостоятелно предприемане на маневра за избягване на сблъсък, елиминиране на сляпата точка на огледалото, спиране на автомобила при опасност от сблъсък при движение назад и др.
За звука в салона отговаря италианската компания Sonus faber. Серийната аудиосистема има 13 говорителя с обща мощност 815 вата. Във върховото ниво на изпълнение High Premium говорителите са 16, с мощност 1060 вата.
GranCabrio предлага и система HomeLink за управление на устройства като гаражни врати, порти и външни осветителни системи. Бутоните ѝ са върху сенника на водача.