С излизане от кризата разходите за външни ИТ услуги ще нарастват, прогнозира Gartner. Около 85% от компаниите в глобалното проучване са заявили, че планират увеличение или най-малкото запазване на разходите за външни ИТ услуги, когато по-късно тази година икономиката се възстанови окончателно.
Според три четвърти от запитаните, процесът на възстановяване е започнал през 2009-та и ще завърши през настоящата година.
Влиянието на кризата е било много силно през 2008-а и 2009 година, като в някои случаи напълно е променило пазара. Потребителите на ИТ услуги в много сфери са усетили последствията от кризата и са станали по-внимателни към разходите за ИТ в своите компании, коментират от Gartner.
Доставчиците на ИТ услуги трябва да обърнат внимание на няколко момента, ако искат да имат успех в бъдеще. На първо място, те трябва внимателно да балансират своята обща стратегия и конкретни оферти. Второ, крайно важна е скоростта на работа на всички отдели и особено продажбите и маркетингът.
И накрая, третият ключов фактор за успех на ИТ доставчиците е цената на техните услуги, която става все по-важна в днешните условия.