TechNews.bg
Водещи новиниИзкуствен интелектНоваторскиНовиниТоп новини

5 прогнози за използването на AI през 2025 г.

„Използването на AI като помощен инструмент за повече ефективност и прецизност по етичен и отговорен начин ще е печелившият подход през 2025 г.”, казва Лилия Месечкова, старши вицепрезидент „Управление на продукти – дигитални преживявания”, Progress
(снимка: Progress)

През следващата година бизнесът и потребителите ще наблюдават трансформация на дигиталните преживявания, гъвкави възможности за въвеждане и използване на изкуствен интелект и все по-голямата му прецизност в изпълняването на сложни задачи, сочи прогноза на софтуерната компания Progress. 

Вече действащият Акт за изкуствен интелект на Европейския съюз (ЕС) ще постави още по-голям акцент върху отговорното му използване и бизнесът ще инвестира в технологии, които помагат да се спазват изискванията и да се подобри качеството на данните.

„Компаниите, които имат ясни цели и инвестират в гъвкави и сигурни решения, ще изпъкнат като лидери в днешния дигитален свят, който става все по-персонализиран и оптимизиран чрез изкуствен интелект”, каза Лилия Месечкова, старши вицепрезидент „Управление на продукти – дигитални преживявания”, Progress. „Използването на изкуствения интелект като помощен инструмент за повече ефективност и прецизност по етичен и отговорен начин ще е печелившият подход през 2025 г.”

Progress публикува 5 прогнози за използването на изкуствения интелект през 2025 година. Ето кои са те:


Трансформация на дигиталните преживявания, водена от AI

През 2025 г. ще започнем да наблюдаваме сливането на различни технологии, които ще ускорят еволюцията на дигиталните преживявания и разработването на приложения. В основата ще е сливането на свръхперсонализацията, способствана от изкуствен интелект, с новостите в периферните изчисления. Тази комбинация ще позволи на приложенията да предоставят високо персонализирани потребителски изживявания с безпрецедентна точност и скорост.

Чрез обработка на данни периферните изчисления ще позволят на алгоритмите с изкуствен интелект да вземат решения в реално време, адаптирайки съдържанието, интерфейсите и функционалностите към предпочитанията и поведението на отделните потребители почти мигновено.

AI ще бъде достъпен без големи финансови инвестиции

Платформите за AI като услуга (AI-as-a-Service) ще станат по-популярни, предоставяйки на бизнеса достъп до изкуствен интелект без значителни инвестиции. Те ще премахнат бариерите за адаптирането към AI и ще дадат възможност за скалиране и гъвкавост, така че компаниите да използват технологията само толкова, колкото им е необходима.

Ключова роля тук ще играят ботовете и виртуалните асистенти, които все повече ще се подобряват, благодарение на по-усъвършенстваните дълбоко обучение, алгоритми за машинно обучение, обработка на естествен език (NLP) и човешко взаимодействие с технологиите.

AI агенти: Новият колега в офиса

Агентите, базирани на изкуствен интелект, ще могат не само да предоставят отговори, но и да предприемат проактивно действия. Те ще работят автономно за постигането на конкретни цели, взаимодействайки си с хора и други системи, и ще изпълняват сложни задачи с по-голяма прецизност.


За разлика от днешните AI-базирани инструменти, тези агенти ще вземат активно решения, ще управляват работни процеси и ще си сътрудничат в реално време с човешки екипи. Това ще доведе до по-голяма ефективност и ще улесни вземането на решения от ежедневни задачи до стратегически инициативи.

RAG технологии ще подобрят качеството на данните

Един от големите проблеми с генеративния изкуствен интелект е т.нар. халюциниране или способността на технологията да дава подвеждащи или некоректни отговори. Неточната информация може да бъде причина за грешни и ощетяващи бизнеса решения, както и за липса на доверие в AI системите.

Технологиите за извличане и обработка на данни – т.нар. RAG (Retrieval Augmented Generation) – свързват бизнес данните с генеративни AI модели, добавяйки специфичен контекст и значение. Така те могат да идентифицират и да намалят халюцинациите на генеративния AI, увеличавайки коректната интерпретация на данните и допринасяйки за вземането на правилни решения.

Отговорното използване на AI – с още по-голям приоритет  

С въвеждане на закона за изкуствен интелект в ЕС на 1 август 2024 г., отговорното използване на AI ще стане още по-важен приоритет. За да бъде в полза на бизнеса, използването на AI трябва да включва човешки контрол, прозрачност и валидиране на автоматично генерираните резултати.

Бизнесът ще инвестира във въвеждането на инструменти, които автоматично откриват и смекчават предубежденията в данните, проследяват използването на технологията навсякъде в организацията и дори генерират отчети за съответствие за регулаторните изисквания.

още от категорията

7 тенденции в изкуствения интелект през 2026 г.

TechNews.bg

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

Експеримент в образованието: AI във всички училища на Ел Салвадор

TechNews.bg

Коментари