Здравни справки вече и по телефона

Вече са възможни проверки по телефона на здравноосигурителния статус на гражданите в НАП. Новото ИТ решение допълва услугите на информационния център на агенцията, съобщиха от изпълнителя на проекта – фирма Парафлоу Комуникейшънс.

Информацията е достъпна от всяко място на територията на страната чрез телефонен номер 0700 18 700 на цената на един градски разговор като автоматизирана телефонна услуга. Проверката става чрез набиране на ЕГН на клавиатурата на телефона и прослушване на резултата. В случай на възникване на допълнителни въпроси, системата позволява обаждането да бъде прехвърлено на компетентен служител.

Всички услуги в информационния център са интегрирани към системата за управление на приходите и предоставят информация в реално време. От началото на годината центърът е обслужил над 60 000 обаждания. За първите няколко дни от пускането на новата услуга, 30% от обажданията са осъществени за извършване на проверка на здравноосигурителния статус.

ИТ решението използва технология на Cisco за контактен център, като  осигурява управление на телефонните обаждания на базата на интерактивен гласов портал, предоставяне на автоматични услуги, управление и есксалация на запитвания, запис и индексация на разговорите.

В проекта са включени операционни системи Windows 2003 Server, база данни MS SQL Server, информационни портали MS SharePoint, управление на клиентите чрез MS Dynamics CRM и софтуерен модул за изходящи кампании, създаден от Парафлоу.

В CRM системата се съдържа и база знания, която предоставя информация за най-често срещаните въпроси и отговори, както и препратки към различни документи. Така се осигурява бърз достъп на операторите от контактния център до необходимата информация за предоставяне на компетентен отговор по дадено запитване. Готовите отговори на въпроси и документи могат да бъдат изпращани по електронната поща на запитващите.

В SharePoint системата пък се съдържа цялата универсална документална база данни, която поддържа всички актуални нормативни и поднормативни актове, указания, инструкции, заповеди, свързани с дейността на НАП.

Едно от предимствата на това решение е възможността да се извличат анализи и отчети за работата на контактния център, подготвяне и разпространение на бизнес отчети за група потребители.

Коментар