Продажбите на монитори с марката LG са нараснали с 30% на пазара у нас през миналата година. Делът на корейския производител възлиза на 20%, което му отрежда второ място на българския пазар, по данни от компанията.
„Тези резултати са голям успех за LG, тъй като пазарът на монитори се е свил с повече от 22% на годишна база, а ИТ секторът като цяло е сериозно засегнат от икономическата криза”, коментира Данко Иванов, маркетинг мениджър „Бизнес решения” в LG България, и уточни, че ръстът на пазарния дял на LG в локален план е 60%.
От април компанията започва да заменя монитор дори при само един изгорял пиксел. Проучване сред потребителите сочи, че изгорелите пиксели на LCD мониторите са един от най-често срещаните проблеми при гаранционно обслужване. При LG изгорели пиксели се наблюдават само в 0,6% от продуктите, твърдят от компанията.
Въведената "Zero pixel" политика дава възможност на всеки потребител да замени закупения монитор дори при един изгорял пиксел до 72 часа след покупката. Това надвишава значително изискванията на световните стандарти ISO, които се прилагат от всички производители, заявиха от LG.
Наблюденията върху потребителските нагласи показват още, че българите се интересуват от монитори с все по-голям размер. Според анализа на компанията, 22-инчовите монитори са сред най-популярните в България, като започват да изместват традиционните 19-инчови лидери. През последната година все по-често се търсят и по-големите 23 и 27-инчови модели.
„Енергоспестяващите качества на LED дисплеите все още не са основен приоритет за българските потребители, но темата с намалената консумация на електроенергия ще става все по-актуална през следващите години”, коментираха още от LG България.