LG води световния пазар на OLED телевизори с над 52%

OLED моделите заемат 45% от пазара на премиум телевизори с цена над $1500 през 2023 г.
(снимка: LG Electronics)

LG Electronics затвърди доминиращите си позиции на пазара на премиум телевизори, като оглави световните доставки на OLED модели с над 53,4% дял през 2024 година, съобщиха от компанията, позовавайки се на данни от Omdia.

В продължение на 12 последователни години LG оглавява световния пазар на OLED телевизори. Компанията изтъква непрекъснатото подобряване на телевизионното изживяване с „аудиовизуално съвършенство” и персонализация с помощта на изкуствен интелект, „перфектните” нива на черното и повишената яркост.

През изминалата година LG е доставила 3,18 милиона бройки OLED телевизори на световния пазар, сочат данните на Omdia. Прави впечатление, че през четвъртото тримесечие доставките надхвърлят 1,1 милиона бройки.

OLED телевизорите представляват 45% от пазара на премиум телевизори (с цена над 1 500 щатски долара) през 2023 г., бележейки 8,5% покачване спрямо предходната година. Очаква се пазарът тази година да нарасне с 50%, а LG да задържи лидерството си в сферата на OLED телевизорите.

С повишаване на търсенето на по-големи екрани, доставките на ултра широки OLED телевизори също се увеличават, формирайки 16% от общия пазар на OLED телевизори. LG остава на първата позиция, доминирайки пазара през 2024 г. с 57,5% дял за OLED екрани с размер 75 инча и нагоре, включително селекция от 77-, 83-, 88- и 97-инчови модели.

LG подготвя за пазара нови OLED телевизори с подобрения като безжично излъчване на аудио и визуално съдържание до 4K 144Hz без забавяне или загуба на качеството, работещи с изкуствен интелект, персонализации чрез webOS, усъвършенствана яркост и „перфектни” нива на черното.

Глобалните доставки на телевизори достигат 208,8 милиона бройки през изминалата година, което бележи първия ръст на пазара от три години насам. Доставките на OLED телевизори нарастват с 8% спрямо предходната година, достигайки 6,07 милиона бройки.

В допълнение, общият брой доставки на LG телевизори, включително OLED и LCD модели, достига 22,6 милиона бройки през миналата година, което е 16,1% от глобалния приход на пазара с телевизори.

Коментар