
Роботът може да премества компоненти или модули на производствена линия
(снимка: Mercedes-Benz)
От десетилетия автомобилните производители разчитат на гигантски индустриални роботи за сглобяване на превозни средства. Сега някои от фабриките разширяват автоматизацията с хуманоидни роботи.
Mercedes-Benz започна да използва хуманоидни роботи в един от заводите си в Германия. Те са произведени от американската компания Apptronik, основана през 2016 г. в лабораторията по роботика на Тексаския университет. Mercedes-Benz инвестира десетки милиони долари в Apptronik и сега използва роботи Apollo в своя завод в Берлин-Мариенфелде.
Първоначално Apollo се фокусира върху повтарящи се задачи във вътрешната логистика. Например, роботът може да премества компоненти или модули на производствена линия, където квалифицирани работници ги сглобяват и монтират в превозни средства. Роботите могат да се използват и за извършване на първоначални проверки на качеството на частите.

Роботите Apollo се учат да работят автономно, намалявайки нуждата от постоянен надзор
(снимка: Mercedes-Benz)
Интересното е, че служителите на Mercedes са участвали в обучението на Apollo с помощта на телеоперации и разширена реалност. Процесът позволява на роботите да се научат да работят автономно, намалявайки нуждата от постоянен надзор. И още един щрих: ако им свърши енергията, роботите могат просто да отидат на правилното място и да презаредят.
Mercedes-Benz Digital Factory Campus използва също авангарден изкуствен интелект. Фабриката вече разполага с екосистема Digital Factory Chatbot, която дава на служителите достъп до производствени бази данни и дори им позволява за задават въпроси относно най-добрите производствени практики и поддръжката на машини.
Трябва да си много тъп, за да създадеш хуманоиден робот с 2 ръце с 5 пръста, ако имаш познанието да създадеш нехуманоиден робот със 30 ръце с 100 пръста.