Проект на Microsoft в областта на рекламата подсили спекулациите в интернет, че е възможно в бъдеще компанията да предложи безплатна версия на Windows.
Според неофициални източници, рекламната платформа Madison ще се използва в различни продукти на Microsoft, вкл. и в операционни системи.
Бизнес моделът на подобно начинание предвижда безплатно разпространение на операционната система, а в замяна потребителите ще виждат реклами, които ще носят приходи на Microsoft.
От Редмънт засега няма официален коментар по въпроса. Не е тайна обаче, че Microsoft експериментира с рекламни технологии, които да вгради в своите продукти.
Windows 7 се явява великолепна платформа за всеки рекламодател, заяви неотдавна Джон Никол, старши мениджър в групата Microsoft Consumer & Online. Подобен подход излиза извън рамките на традиционната реклама и изгражда нови отношения с потребителите на компютри.
Освен това в раздела за теми на Windows 7 е налице възможност за оформление в стила на известен рекламен бранд.
От друга страна, CEO-то на Microsoft Стив Балмър заяви през февруари, по време на Световния мобилен конгрес в Барселона, че компанията няма да предоставя безплатно операционната система Windows Mobile.
“Нашият модел е прост и понятен: това, което създаваме, го продаваме. Считаме, че това не е само в наш интерес”, каза тогава Балмър.
Скоро обаче се очаква безплатен продукт от Microsoft, чието разпространение ще бъде спонсорирано от реклама. Става въпрос за “орязана” функционално версия на пакета Office Starter Edition, която ще се доставя с нови компютри от ОЕМ партньорите на компанията.
Някои от функциите на пакета ще бъдат реализирани като “облачни” услуги. Подобен модел ще позволи на Microsoft да продава допълнителни услуги на потребителите.