Комисията за защита на конкуренцията наложи глоба от 42 200 лв. на "Радиокомпания Си.Джей" ООД, заради интернет реклама от септември миналата година.
Производството е образувано по самосезиране на КЗК по повод разпространявано в интернет пространството рекламно съобщение за провеждане на промоционална игра "7-те ключа на Радио N JOY", организирана от едноименното радио.
От рекламното съобщение става ясно, че играта продължава 7 седмици, като голямата награда е лек автомобил Citroen C-Crosser. За да заяви участие в играта, всеки желаещ трябва да изпрати sms на кратък номер 1707.
Комисията счита, че играта е в състояние да изкриви слушателския интерес и да повлияе върху избора на радиостанция, мотивиран не от качеството на програмната схема, а от възможността за печалба. Повишаването на слушаемостта на радиото чрез използване на непазарни методи може да изкриви търсенето на услугата и да повлияе негативно върху конкурентната среда, поясниха от КЗК.
На второ място КЗК приема като недобросъвестно поведение от страна на Радиокомпания Си.Джей провеждането на хазартен тип игра без за целта да са получени необходимите разрешения по Закона за хазарта. По този начин дружеството спестява разходи и си осигурява конкурентно предимство чрез използване на недобросъвестни търговски практики, включително приход от изпратените кратки съобщения.