
„А1 e единственият телеком в България, който предлага пълното портфолио мобилни устройства на Apple”, каза Александър Колев – мениджър „Управление на продуктовото портфолио и аксесоари” (снимка: А1 България)
А1 България разширява партньорството си с Apple и вече е първият телеком у нас, който предлага цялото портфолио смарт устройства на американския ИТ гигант – iPhone, iPad, AirPods и Watch, стана ясно на събитие днес в столичния Парадайс център.
„Ние сме единственият телеком в България, който предлага пълното портфолио мобилни устройства на Apple, цялата екосистема. Това е оценка за усилията, които полагаме”, каза Александър Колев – мениджър „Управление на продуктовото портфолио и аксесоари” в А1.
Дългоочакваният Apple Watch в клетъчна (cellular) версия с eSIM вече е наличен в търговската мрежа на телекома. Моделът се различава от GPS версията, която изисква постоянна връзка с iPhone. Притежателите на клетъчния Watch могат да ползват смартчасовника напълно самостоятелно – да плащат с него, да спортуват, да отидат на плаж, без да носят iPhone със себе си, поясниха от компанията.
Apple вижда в А1 силен бранд, който е разпознаваем, с най-бързата 5G мрежа и с много добра работа с бизнес клиенти, подчерта Колев. „Искаме да станем Apple „дестинация” – тоест хората, които искат да си купят Apple продукт, веднага да се сещат за А1”, каза той.
„Надявам се включването на Apple Watch [в нашето портфолио] допълнително да допринесе за това”, добави Колев и увери, че А1 ще продължи да развива Apple като бранд в портфолиото си.
Екосистемата от свързани смарт устройства на Apple (снимка: TechNews.bg)
Различни инструменти улесняват бизнеса при внедряване и работа с Apple продукти, най-вече с iPhone. По-конкретно, А1 има програма, насочена към организации, които закупуват голям брой Apple смартфони за служителите си – предлаганите инструменти по тази програма помагат за първоначалните настройки и улесняват управлението на устройствата.
Все още няма официални данни от агенциите за пазарния дял на iPhone у нас. Но според анализ на A1, кумулативният ръст на продажбите в последните две години е 40%, а делът на епълския смартфон вече е около 20%. За сравнение, в страните от Централна и Западна Европа делът на iPhone e около 35%.
Силна е динамиката на пазара на носими устройства – интересът към смартчасовниците расте в последните години, като в Европа ги ползват около 23% от потребителите. У нас този дял е по-малък – около 10%, но това, от друга страна, открива голям потенциал, коментира Александър Колев.
Потребителите предпочитат по-качествени смартчасовници, среден към висок клас. Все повече хора се насочват към активния начин на живот и търсят функционалностите, предлагани от смартчасовниците.
Нещо повече, хората преоткриват ползите от това да имат еSIM часовник, заяви Колев. А1 предлага всички модели Apple Watch във всички версии, включително актуалните модели с eSIM – Apple Watch Ultra 2, Series 10 и SE. Моделът Ultra 2 е най-издръжливият смартчасовник, създаван от Apple досега, докато Series 10 е най-тънкият модел на компанията, а SE е най-достъпният като цена.
Цените на новите смартчасовници Apple Watch
(снимка: TechNews.bg)
Поддръжката на eSIM означава, че потребителите могат да извършват обаждания, да изпращат съобщения (с изключение на SMS и MMS) и да използват мобилен интернет директно от своя смартчасовник. Функцията се активира като Extra SIM към номера за мобилни гласови услуги с абонамент на клиента и изисква най-новите версии на операционната система – iOS 18.4 за iPhone и watchOS 11.4 за Apple Watch.
До 30 септември 2025 г. Extra SIM се предлага с промоционална цена от 0,00 лв. за първите 3 месеца, след което цената е 4,99 лв. на месец, без да се начислява активационна такса, уточниха от А1.
Пазарът на смартчасовници ще се засилва в следващите години, прогнозира Александър Колев. Все повече хора от всякакъв социален статус и на всякаква възраст избират смартчасовник. Показателно е, че миналата година Apple е продала повече смартчасвници от всички традиционни марки часовници взети заедно.
Тези устройства се купуват за най-различни цели, включително за следене на здравните показатели, за спортуване, а също и като решениe за децата – родителите с iPhone купуват смартчасовник за детето си, за да имат достъп до него по всяко време, без то да притежава смартфон. Apple Watch с еSIM дава на хората свобода в определени ситуации, като им спестява носенето на телефон със себе си.
А1 вече предлага пълното портфолио от смарт устройства на Apple (снимка: TechNews.bg)
Макар и не колкото при iPhone, ръст се наблюдава и в продажбите на таблети. A1 предлага Apple iPad – по-нишов продукт, само в клетъчна версия, която работи с 5G мрежата на телекома. За сравнение, iPad в ритейл варианта подържа само Wi-Fi, уточниха от компанията.
Наскоро А1 започна да предлага новите модели iPad 11-о поколение и iPad Air с чип M3. Първият от двата модела идва с A16 Bionic чип, увеличена памет от 128GB и 11-инчов Liquid Retina дисплей „от край до край”. Моделът iPad Air е създаден специално за Apple Intelligence и се предлага в два размера – 11 и 13 инча, като разполага с M3 чип и Liquid Retina дисплей.