13 часа дневно, без почивни дни за търговците на Tesla в Китай

Търговците на Tesla електромобили в Китай са под силен натиск в условия на падащи продажби
(снимка: CC0 Public Domain)

Пазарите позиции на Tesla в Китай се влошиха значително. Продажбите на електромобили с американската марка падат, а условията за търговските представители на компанията се влошават, според медийни репортажи.

През първото тримесечие на 2025 г. продажбите на Tesla в Китай са намалели с 21,8% на годишна база, по данни на местната асоциация за леки автомобили. Тези резултати са в рязък контраст с основния китайски конкурент на Tesla, BYD, който постигна растеж от 18,8% за същия период, отбелязва CarNewsChina.

Търговците на Tesla, които работят директно с потребителите, изпитват нарастващ натиск. Няколко представители на Tesla признават, че са се отказали от уикендите и работят седем дни в седмицата, с ежедневни смени от 9 сутринта до 22 часа – близо 13 часа на ден.

„Дните, когато не трябваше да работим усилено, за да пускаме продукти, и поръчките идваха „автоматично”, отминаха завинаги”, споделя един продавач, решил да напусне Tesla.

Според търговския персонал на Tesla в Пекин, настоящият стандарт изисква поне една продажба на ден, което се равнява на около 30 коли на месец. Но много търговци се затрудняват да продадат дори 3-4 коли на седмица, въпреки постоянното наблюдение на активността на потенциалните клиенти и убедителното популяризиране на марката.

Тази ситуация води до безпрецедентно текучество на персонал. В един пекински магазин целият търговски екип се сменя приблизително на всеки месец и половина, което е наполовина по-малко от предходните три месеца.

Новите служители по продажбите са изправени пред труден процес на адаптиране – те трябва да овладеят познания за продукта в рамките на три дни, с ежедневни проверки. До четвъртия ден трябва да подпишат договор или ги очаква уволнение.

„Тази система по същество отсява [кандидатите] чрез стриктна оценка – само тези, които могат да правят продажби бързо, могат да останат”, обяснява един от служителите в магазин за Tesla електромобили.

Коментари по темата: „13 часа дневно, без почивни дни за търговците на Tesla в Китай”

добавете коментар...

  1. мхм

    И 24/7 да работят с тесла е свършено, няма кой да им купува колите вече и за това има само една причина – руското ла*но мъск.

  2. Ивайло Димов

    Източник на информацията ?

    И защо целият този хейт за Тесла ? Като че ли ги предпочитам вместо китайците, които явно се справят много добре.

Коментар