Виртуалният офис снижава разходите на фирмите

Виртуалният офис снижава разходите на фирмите
Доставчици на услуги предлагат на малкия бизнес сигурни офис приложения през Интернет
12/04/2006
Виртуалният офис е една нова тенденция на световния пазар, която привлича клиенти от средите на малкия бизнес. Все повече доставчици на услуги се насочват към този сегмент с продукти за намаляване на разходите за поддръжка на офиса. Малките фирми сега имат възможност да ползват на месечен наем он-лайн варианти на офис приложения, например, които иначе биха им стрували доста пари. Друг обект на виртуализацията
e съхранението на данни. Изнесена в Интернет, фирмената информация става достъпна от всеки компютър, независимо къде се намира, стига да има връзка към глобалната мрежа. Отдалеченото принтиране също попада в списъка от услуги за фирмите, търсещи икономични решения за офиса.
Срещу скромна месечна таксаот двайсетина долара, компании като Simdesk, оперираща в Хюстън, предлагат на малкия бизнес всичко необходимо за поддръжката на офиса. Клиентите получават защитено дисково пространство и пакет от уеб-базирани офис приложения от рода на: текстообработка, електронна таблица, презентационен софтуер, органайзер, групова работа, чат и електронна поща, плюс услуга за отдалечено принтиране. Всичко това е достъпно за фирмата-клиент он-лайн, от всеки компютър в Интернет.
Тъй като са насочени към бизнеса, подобни услуги идват със средства за сигурност. Достъпът до ресурсите на виртуалния офис е чрез потребителско име и парола. Освен това клиентите трябва да изтеглят от сайта на компанията-доставчик и да заредят на своите РС необходимия софтуер, който включва модули за различните приложения – от текстообработващата програма до отдалеченото принтиране. Част от този софтуер е помощното средство за дефиниране на дисковото пространство, което конкретният потребител може да ползва. Неговият он-лайн сториджсе появява просто като поредното устройство в Windows Explorer на настолния РС или лаптоп. Потребителят може да записва, копира, премества файлове от него, така както и от локалния си твърд диск.

Виртуалният офис
Идеята
икономично решение за поддръжка на офис за малките фирми чрез предоставяне на базова функционалност през Интернет срещу месечен наем
Компоненти на услугата
– он-лайн дисково пространство;
он-лайн офис приложения – текстообработка, електронна таблица, презентационен софтуер, чат, е-поща, групова работа;
– отдалечено принтиране
Ограничения
– съвместимостта с Microsoft Office не е гарантирана;
– поддържат се най-базовите функции на офис приложенията, липсва дълбочина

Повечето потребители в момента са свикнали да работят с приложенията от пакета Microsoft Office. И не бива да очакват, че ще намерят същата богата функционалност в он-лайн алтернативи като Simdesk. По-скоро ще получат най-необходимите функции, както и възможност да отварят документи, генерирани от единия офис пакет, в другия. Съвместимостта с Microsoft е фактор, върху който разработчиците и на Simdesk, и на други производители на офис приложения влагат непрекъснато усилия и успяват да подобрят. Но за опитни потребители на MS Office преходът към нов софтуер, с по-ограничени възможности, ще бъде наистина смущаващ.

Особено полезна може да се окаже функцията за групова работа на Simdesk. В общи линии, тя позволява на няколко потребители да редактират документи съвместно. В софтуера е вградена технология за файлова синхронизация, която поддържа актуални версии на документа за всички потребители. Удобна в някои случаи е и услугата отдалечено принтиране, или възможността да отпечатате документ на принтера в офиса от някое Интернет кафе, например.
Като цяло, алтернативните офис приложения имат някои предимства, най-вече в цаната и удобството да ги ползвате он-лайн, през Интернет. За фирмите е въпрос на трезва преценка, в зависимост от естеството на бизнеса, дали да заложат на виртуалните приложения, или на стандартния и в пъти по-скъп офис софтуер.

Коментар